Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla

håller på funderar på en ny musik dator. och nu undrar jag om det finns något grafikkort som har dubbla rgb utgångar. då jag inte har ekonomin för lcd skärmar med dvi ingång?

tack på för hand

Gustaf

Annons
Postat (redigerat)

Ifall det endast handlar om att koppla in två CRT till kortet så finns det massa billigt!

Jag själv kör dubbla CRT med Detta kort.

En VGA connect och en DVI där jag använder en adapter för att göra denna till VGA 🙂

Hoppas detta va svaret på din fråga? 🙂

EDIT: fast det verkar det inte vara 😉

Redigerat av lavrell
Postat (redigerat)

Norpar lite fårn en gammal tråd som berör ämnet.

Matrox G550 Dual Head tipsade Claes (tror jag) om i den tråden.

EDIT: Tog även bort tråddubletterna.

EDIT2: Förtydligade lite i min edit 1 😉

Redigerat av Neko
Postat

Då uppfattade jag den alltså rätt 😉

ja det går kanonbra, du får ju med adaptern när du köper kortet också 🙂

/Micke

Postat

Det fungerar lysande med Matrox G550 DH - men nu har det ju kommit en ny standard på moderkorten, med PCI-express. Det ställer alla begrepp på huvudet igen och man får kanske leta lite eftersom det inte har kommit fram någon väl beprövad lösning ännu... 😲

Jag har beskrivit min nya burk på mitt recensionsforum, så finns det åtminstone en helt uppfräschad dator där. Jag skulle uppskatta om fler vill gå dit och lägga in beskrivningar på sina väloljade musikdatorer, så att de kan hjälpa andra med vilka komponenter som fungerar bra... 😲

Postat

Jag kör med ett Radeon 9200-kort. Kostar 450:- på netonnet och har två utgångar (en VGA och en DVI som jag kör med adapter á 120:-). Funkar klockrent och är bra mycket snabbare än mitt matrox jag hade innan.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.