ghostrider Postat 10 mars 2004 Postat 10 mars 2004 Hallo! Har kört Pro Tools m Mbox i 2 mån o har bara haft strul hela tiden. Bad luck, korkad eller är programmet så pass struligt o instabilt? 1. Har Sampletank SE reggad o allt men det enda den gör är att krascha Pro Tools. 2. Kan endast köra Pro Tools med 1 RAM minne i (512), stoppar jag i det andra tvärnitar datorn. Funkar utmärkt vid andra programkörningar. 3. Kör jag Reason via Rewire funkar endast att köra looparna o Redrum då Midi´t sägs vara upptaget av någon annan applikation. 4. kan jag köra Media player el Winamp utan att behöva koppla om högtalarsystemet? 5. Varför vill alla pluggar installeras under Delade filer/Digidesign/DAE... när det redan finns en plugin-map under Digidesign 6. O till sist, hur i H...e använder man kortkommandot ctrl/= för att switcha mellan Edit o Mix fönstret? Jag kan inte få det att funka i alla fall... tack på förhand
wahwah (oregistrerad) Postat 11 mars 2004 Postat 11 mars 2004 Hallå! Hoppas att jag kanske kan hjälpa dig men vore bra att veta vad du har i övrig utrustning, typ dator konfiguration osv.. Jag tror att det ska finnas en uppdate på Digis hemsida för din Sampletank. MVH WahWah
Tobbe Postat 13 mars 2004 Postat 13 mars 2004 Jag vill gissa på samma sak som jag alltid gör när det gäller PC-datorer och PT. Jag tror du har ett via chip och att det ställer till mycket av problemen. Har du det så testa att uppdatera moderkortet blir det inte bättre så byt moderkort. För det mesta brukar det va så att pc med intel chip funkar bra och pc med via chip funkar dåligt.
mikee (oregistrerad) Postat 15 mars 2004 Postat 15 mars 2004 e inge fel alls på VIA chip, supportas även av Digidesign. Bästa prestandan i PT får man just nu med moderkort med VIAKT800 chipset just nu tex. Men ProTools är väldigt känsligt tyvärr, problemet kan vara tex dåligt minne, andra program som ligger aktiva och stör protools m.m. Det är en djungel tyvärr. Jag skulle rekomendera att formatera om hårdisken och installera om XP, ProTools, Sampletank i den ordningen och inget annat och se ifall det hjälper. Uppdatera till PTle 6.1.1!!! /micke
trombonisten Postat 15 mars 2004 Postat 15 mars 2004 6. O till sist, hur i H...e använder man kortkommandot ctrl/= för att switcha mellan Edit o Mix fönstret? Jag kan inte få det att funka i alla fall... Det går inte utan mycket trix. Jag kör så här. Sätt om tangentbordet till engelsk standard. (Man får trixa en del). Ctrl-= ligger då på fnutt-tangenten längst upp till höger. Snurrigt. Jäpp. Inte lite heller. Trombonisten.
jayko Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 6. O till sist, hur i H...e använder man kortkommandot ctrl/= för att switcha mellan Edit o Mix fönstret? Jag kan inte få det att funka i alla fall... Ctrl+´+ (båda till vänster om backspace)funkar istället för Ctrl+= på det engelska tangentbordet. Men det är ju jäkligt bökigt att behöva hålla inne tre tangenter istället för två. 😄 /jayko
Tobbe Postat 21 mars 2004 Postat 21 mars 2004 Via chip brukar funka bra med AMD (nu mera) men har prata med hur många som helst som har haft problem med en intel processor och via chip när de kört PT.
ghostrider Postat 22 mars 2004 Trådstartare Postat 22 mars 2004 Hallå! Hoppas att jag kanske kan hjälpa dig men vore bra att veta vad du har i övrig utrustning, typ dator konfiguration osv.. Jag tror att det ska finnas en uppdate på Digis hemsida för din Sampletank. MVH WahWah Jag har en 2.67 ghz P4 med Intel chip på moderbordet 2x512 mb RAM originalminnen nyss utbytta för att testa om om det skulle vara dessa som strular till allting. Har testat att avinstallera Sampletank o köra men datorn hänger sig efter ett tag ändå. Problemet är att med sampltank installerat går inte Protools att starta alls. Men dator dj...eln hänger sig efter ett tag även utan den installerad. Vet inte vad som kan vara problemet då alltihop är lika nytt som Mboxen 2 mån
trombonisten Postat 22 mars 2004 Postat 22 mars 2004 Hmm. Detta kan vara ungefär vad som helst. Mitt första tips är testa minne med mera. Det brukar finnas en test i Bios. Jag har gjort det men kan faktiskt inte minnas hur man startar dom. Något med att man håller ner F7 eller så när man startar datorn. Kör alla testerna som finns där. Är det någon som krånglar så är det där felet ligger. Kanske att du har några andra tester du kan köra när operativsystemet startat. Det är inte fel att testa hårddisken (fulla testen som tar ett bra tag). Jag har svårt att tro att det är bara fel på PT. Det är troligen något hårdvarufel också, eller kanske inte fel utan något som inte är kompatibelt. Sorry, kan inte komma något mer, mitt PT funkar klockrent även med Sampletank på en 2,4 MHz bärbar Compaq med 512MByte minne Trombonisten
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.