ifransson Postat 3 april 2005 Postat 3 april 2005 LÅTNAMN: Driving into the night ARTIST/GRUPP: The Happy People GENRE: Natt-synth LÅTLÄNGD: ~3 min KOMPOSITÖR: Falk & Fransson PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: ~3 megabyte STATUS: Skiss LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Är detta något att somna till ... eller väcks man av "dörr-klockan"!?
ifransson Postat 4 april 2005 Trådstartare Postat 4 april 2005 Jag antar att ni somnade allihopa ... 😉 Men var det bra eller dåligt? 😆
android Postat 4 april 2005 Postat 4 april 2005 Ja, vad ska man säga...? Vad vill du med den här låten? Låter helt ok, men känns snarare som nåt som är i bakgrunden på nån film när det ska va lite sådär halvt småspännande, än nåt att somna till (lite för repetitivt för det tror jag)...
Gäst Postat 4 april 2005 Postat 4 april 2005 (redigerat) Jag tycker det låter nice.. men jag hade nog sänkt volymen på leaden... osså lagt till mer nyanserade effekter i bakgrunden som inte repeterar sig själv.. kanske någon vokal sampling som viskar i bakgrunden eller några vargar som ylar bortom horisonten.. Men som sagt nice atmosfär... Redigerat 4 april 2005 av Gäst
fad Postat 4 april 2005 Postat 4 april 2005 Skulle nog ha lagt olika filter, på dom olika ljuden i mixen.
ifransson Postat 10 april 2005 Trådstartare Postat 10 april 2005 Tack för kommentarerna ... 🙂 Under tiden så fortsätter synth-resan med: Sitting on a train
mickeh Postat 2 maj 2005 Postat 2 maj 2005 Skön, soft kvällsmusik, när det är mörkt ute och ensam uppe. Lät som lite Delay Lama en sväng i början, va? 😆
ifransson Postat 4 maj 2005 Trådstartare Postat 4 maj 2005 Skön, soft kvällsmusik, när det är mörkt ute och ensam uppe. Lät som lite Delay Lama en sväng i början, va? 😆 Tackar, men vem är Delay Lama (eller menar du Hare Krishna)? 😄 Bakgrunds/hiss-musik verkar vara våran grej ... 😄 Here is the matrix Vi har även gjort en nyare: The Happy People - April
android Postat 4 maj 2005 Postat 4 maj 2005 Tackar, men vem är Delay Lama (eller menar du Hare Krishna)? 🙁 En VST-plugg som fixar körsång a'la tibetansk munk... Dessutom med ett schysst grafiskt interface! Finns på http://www.audionerdz.com/
mickeh Postat 4 maj 2005 Postat 4 maj 2005 Lät som lite Delay Lama en sväng i början, va? 😉 Tackar, men vem är Delay Lama (eller menar du Hare Krishna)? 🙂 En rätt skoj gratis plugin: http://www.audionerdz.com 😉 Njae, hissmusik sa jag inte 😆 men "bakgrundsmusik" är inte illa, det behövs mer sånt! 😉 Skönt o avkopplande. Det är väl inte direkt läge att lira Rammstein två på natten när man sitter vid datorn o "ska bara göra" innan man går o lägger sig.... 🙁 *Dyker iväg för å kolla de andra låtarna*
ifransson Postat 4 maj 2005 Trådstartare Postat 4 maj 2005 En rätt skoj gratis plugin:http://www.audionerdz.com 😆 Njae, hissmusik sa jag inte 😉 men "bakgrundsmusik" är inte illa, det behövs mer sånt! 😆 Skönt o avkopplande. Det är väl inte direkt läge att lira Rammstein två på natten när man sitter vid datorn o "ska bara göra" innan man går o lägger sig.... 😳 *Dyker iväg för å kolla de andra låtarna* Hel-skön plug-in! 😛 Dock, är det "Singing synth" Subtractor-preset i Reason, även på: Here is the matrix Tack för all lyssning!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.