Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte köpa Logic X, men får felmeddelande som säger att jag måste ha Mac OS 10.8.4, just har jag 10.7.5.

Är det en uppdatering jag köper? Eh, hittar inte ...

Eller är det Maverick? Vissa säger att det inte funkar så bra ...

Help, please ...

Annons
Postat

Tack för feedback. Men kollar man runt på diverse forum så är det många som fått problem med Mavericks och Logic X. Men man kanske bara ska hålla tummarna ...

Ytterligare en fråga. Bildas ett nytt filsystem för Logic X? Eller kan jag bara fortsätta och arbeta med mina gamla mappar och projekt med den nya versionen?

Postat

Minns inte om man kan välja men det skrivs bara över och rullar på som vanligt. De som hade problem hade väl mest det med att allt blir 64 bit efteråt och många hade pluggar som var 32 som inte längre funkade. Pluggen "32lives" från Sound Radix funkar väldigt bra till de grejer som ännu inte är 64 bit dock.

Postat

Tack för feedback. Men kollar man runt på diverse forum så är det många som fått problem med Mavericks och Logic X. Men man kanske bara ska hålla tummarna ...

Ytterligare en fråga. Bildas ett nytt filsystem för Logic X? Eller kan jag bara fortsätta och arbeta med mina gamla mappar och projekt med den nya versionen?

Ja jag hade inga problem med Mavericks. Faktum är att Lion sänkte prestandan rejält. Sen kom Mountain Lion och det var en befrielse. Fick tillbaka kapaciteten som jag hade i Snow Leopard.

Vad det gäller Logic Pro X så lägger det sig som ett nytt program. Ditt gamla Logic (9?) ligger kvar.

Logic Pro X kommer köra lite inställningar första gången du startar det. Bla fråga efter om du vill importera inställningarna från Logic Pro 9.

Men ett tips är att du exporterar dina Key Commands i nian och sparar dom på typ skrivbordet, döp det till nåt som du kommer ihåg. Sen importera dom i Logic Pro X. Det är nämligen lite nytt upplägg med just Key Commands i Logic Pro X.

FÖ så kommer dina 32 bitars pluggar inte att fungera i Logic Pro X överhuvud taget då Logic Pro X är ren 64 bitars app.

Sen som D200 säger så finns det 32lives om man nu prompt vill ha en brigde installerad.

Innan du installerar Mavericks så rensa datorn på en massa skit och kör reparera behörigheter. Samt även om du vill Reparera Skiva.

Så du vet att du har ett friskt system. Sen är det bara att dubbelklicka på Maverickfilen så kommer det att installeras på din Machintosh-disk.

Kom ihåg att med Mavericks så kommer det att skapa en partition på disken som blir en recovery.

Om du skulle få problem framöver och behöver installera på nytt så ska du då hålla inne CMD + R, då kommer du till verktygen så du kan installera igen. Även formatera och göra en clean install därifrån.

Postat

Kort svar: Ja. Det är ett nytt filformat i X. Istället för en mapp med massa mappar är allt en fil istället vilket underlättar all hantering. Har själv valt att spara som nya projekt när jag importerat in gammalt från 9 -> X. Bara för säkerhets skull.

Postat

Tack för all support! Det rullar på fint!

En sak till, hur lägger man till egna snabbkommandon? Gjorde inte riktigt sim jag blev tipsad om ovan ... 😉

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.