Jump to content
Annons

Fråga ang. Asio drivrutin för soundblaster audigy

Recommended Posts

Audio Relapse (oregistrerad)
Postat

Hallå igen, hörde av en vän att det finns Asio drivrutiner att ladda ner till mitt audigy ljudkort. och att jag kan få ner latency´n med den, är det nån som vet hur jag kan komma över dom?? om nån kunde hjälpt mig med detta hade det uppskattats väldigt mkt.

tack på förhand - Robin

Annons
Postat

Det ska följa med installations-CD'n; men själv har jag haft problem med dessa drivrutiner i XP .. Och inte fan finns det någon buggfix att ladda ner.

Hursomhelst, det är nog kX-drivrutinerna han tänker på.

http://kxproject.lugosoft.com/

Jag kör med de, och ASIO'n funkar fint. Kom ihåg att du måste köra med 48khz dock, annars funkar det inte.

/Daniel

Postat

Har inte installations-cd hemma. finns dom alltså på länken jag fick av dig?? ska kolla den, tack så mkt för svaret.

lev väl -Robin

Postat

Vilken laddning är det jag ska välja föresten??? finns nåra stycken att välja på...

mvh -Robin

Postat

Det går inte få tag i Asion på nätet då??

mvh -Robin

Postat
Det går inte få tag i Asion på nätet då??

mvh -Robin

Hmm, men alltså, om du installerat drivrutinerna från skivan så följde ASIO-drivrutinerna med samtidigt. Problemet är att de oftast inte funkar i XP av någon anledning. Därför så bör man avinstallera hela originalpaketet och installera kX istället.

Här kan du ladda ner originaldrivrutinerna.

http://se.europe.creative.com/support/downloads/

Lycka till

/Daniel

Postat

Ah, ok tack. är lite efter när det gäller sånthär! 😆

Tack tack.. _robin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.