Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

är inte så värst haj på detta så kollar om någon av er har tips som kan hjälpa mig. Jag har försökt koppla ihop mitt externa ljudkort (focusrite 2i2) till högtalare (av enklare modell, Yamaha YST-M100) utan framgång. Line output från ljudkortet är ju två styck tele 6.3mm medan inputen i högtalarna är 2 styck rca-ingångar. Försökt med adapter som gör de båda rca-hanarna till tele (adaptern har två streck) men inget ljud alls. Om jag däremot använder telesladdar och en adapter som slår ihop båda telesladdarna till en enda 3.5 mm och använder denna ingång får jag ljud men väl utan left och right-funktion.. Tacksam för tips?

Redigerat av tinderstick
Annons
Postat

båda borde funka. en teleadapter till rca är alltså inga problem. funkar kabeln? eller kan du länka till en bild vilken adapter du menar?

om det är en 2xtele-3,5mm i stereo adapter (telestereomini)så borde det också funka

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.