Jump to content
Annons

Sökes Låtskrivar/Produktionspartner i Uppsala (helst)

Recommended Posts

Smithlarry (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag letar efter en låtskrivar/produktionspartner för produktion av "R&B" musik.

Någon man kan bolla idéer med men som även kan bidra till den faktiska produktionen av låtarna.

Jag har producerat musik sedan ung ålder men har inte varit så aktiv den senaste tiden.

Vill gärna ta upp musikskapandet igen med höga ambitioner.

Det skulle vara en fördel om du bor i Uppsala eller i närheten men det finns ju alltid skype, dropbox, telefon och mail som underlättar jobb på distans.

Jag har en liten studio där vi kan sitta och jobba närsomhelst. Jobbar främst med Cubase men har kunskap inom andra DAWs också som Logic, Protools och Reaper.

Det spelar ingen roll villka musikgenrer du personligen lyssnar på men jag vill helst jobba med pop, R&B, soul och Hiphop...ett Urbant sound helt enkelt.

Min tanke är att sätta ihop ett demo och pitcha till Puplishing/musikförlag och skivbolag etc. Alternativt kanske starta eget och släppa egna artister.

Hur vi får ut musiken kommer sen, först och främst vill jag koncentrera mig på skapandeprocessen och att det resulterar i låtar som vi tycker är grymma och är stolta över.

Jag har lagt upp några samples på soundcloud på instrumentala tracks som jag har gjort. Alla instrument är spelade, programmerade och mixade av mig.

Tänk på att låtarna inte nödvändigtvist är representativa för hur jag vill att VÅRA grejer ska låta, vi får jobba ihop vårt sound tillsammans.

https://soundcloud.com/smithlarrymusic

Mvh

//Cam

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.