Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Som ämnet beskriver....

Har tidigare alltid ordnat för mig vid problem med Cubase samt EZD, men NU verkar det som om det inte löser sig.

Kan "spela" trummorna med musen genom att klicka på kitet, men via Cubase

så spelas inte MIDI-noterna. Har provat både via splitade outputs samt att köra allt på en kanal.

Allt ser i övrigt ut som det ska. Ingen kanal på MUTE, ingen port stängd!

Ngn som har en idé ?? (PS: när jag "spelar" med musen syns ingen signal att MIDI reagerar DS ).

//Putte

Redigerat av vayzeria
Annons
Postat (redigerat)

*Lundin stoppar i sig några hjärnblödnings tabletter och ser sig omkring innan han kliver in i rummet...."

Vad är det du ändrat i din setup om det har funkat förut men inte nu kan man undra? Vilken version av Cubase är det och vilken version av EZD? Är något av programmen uppdaterat?

Kan du se att EZD indikerar att den tar emot MIDI när Cubase försöker spela upp noterna? ( tror att det sitter en liten gul "diod" uppe i vänstra hörnet av pluggens GUI, typ nånstans vid preset selectorn.)

Har du kollat så inte MIDI datat råkat bli transponerat så de skickar data till pluggen men på någon/några oktaver ovanför där trumljuden ligger?

Kom med lite mer input.. jag kan tänka mig tusen saker som kan ha inträffat men idag är det Fredag och jag vill se en film.. inte skriva en ny bibel med frågor 😄

Redigerat av Lundin
typ..fel ordföljd, typ
Postat

Bra underligt. Precis samma sak har hänt mig nu. Då jag startar Cubase 6.5.5 får jag bara:

The plug-in "Superior Drummer" could not be found for VST Synth 1

Jag har inte rört något, men varken SD eller EZDrummer kommer man åt iniffrån Cubase. (Toontrack solo fungerar som vanligt.)

Postat

Problemet löst på egen hand ! Men tackar för all hjälp!

Problemet låg att det hade blivit dubbleringa av EZD. Tyckte att det va lite väl

hög vst performance med en enda input =)

Blev typ "cirkulation" av input men ingen output när EZD/Cubase samarbetade.... typ.... MEn nu e det som det ska !

Postat

Bra underligt. Precis samma sak har hänt mig nu. Då jag startar Cubase 6.5.5 får jag bara:

The plug-in "Superior Drummer" could not be found for VST Synth 1

Jag har inte rört något, men varken SD eller EZDrummer kommer man åt iniffrån Cubase. (Toontrack solo fungerar som vanligt.)

Installerade senaste SD-uppgraderingen, det fungerade igen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.