Jump to content
Annons

Artikel om bronymusiker och vad indiemusiker bör lära sig av dem


Lemanic (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Lemanic (oregistrerad)

För långt att läsa ...och gillar inte att läsa vitt på svart,..vad går det ut på?

Ta din tid ...för över texten till t.ex word och ändra om texten till svart ...BINGO!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag orkade läsa gav mig ett starkt intryck av lika delar navelskådning och självhävdelse. Det lät snudd på religiöst på samma sätt som extrema Trekkies. Inte ens jag som Star Trek-fan orkar med de enkelspåriga tomtarna, det här verkar vara precis lika illa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs gärna den här artikeln och diskutera vad den har att erbjuda.

http://pigeonsandplanes.com/2014/02/brony-musicians-and-andrew-wk-on-my-little-pony/

Jag tycker den ger en ganska bra bild av vad man bör lära sig i det sociala som musiker för att inte bli allt för dryg t.ex.

...Du kanske kan förklara vad en "bronymusiker" är för nåt. När jag bildsökte dök det bara upp en massa färgglada tecknade hästar liknande din avatarbild. (Har det nåt med My little pony att göra?) Även artikeln har en massa hästar? Är det du som skrivit den?

Efterssom du uppmanar oss att diskutera så kanske du har någon inledande åsikt? Tex utveckla det du skriver om att man kan bättra sina sociala egenskaper som musiker. Eller är det just "indiemusiker" som har nåt att lära sig av artikeln? Vad är en indiemusiker i detta sammanhang? En hobbymusiker utan några bindningar till skivbolag och lyssnare?

...Jag orkade inte läsa artikeln. Det kunde lika gärna vara: "Cernfysiker har nåt att lära sig av pascalprogrammerare hur man hanterar ilska i möte med telefonförsäljare." ...Anses jag vara dryg nu? Borde jag teckna en häst? Borde jag röka horse?

Redigerat av Erik dP
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

...Du kanske kan förklara vad en "bronymusiker" är för nåt. När jag bildsökte dök det bara upp en massa färgglada tecknade hästar liknande din avatarbild. (Har det nåt med My little pony att göra?) Även artikeln har en massa hästar? Är det du som skrivit den?

efter att ha skummat verkar det som att texten handlar om ett community av vuxna som tittar på barnprogrammet för flickor My Little Pony. det finns tydligen en spridning av musik inom detta community där alla är snälla mot varandra. exempel ges på folk som tittat på my little pony samt i någon del av livet hittat "gnistan" - hur det förra föranleder det senare framgår inte. Exempel ges även på musiker som fått elak och snäll kritik. Även dessa verkar gilla my little pony. Kontentan av texten är oklar.

Link to comment
Dela på andra sajter

efter att ha skummat verkar det som att texten handlar om ett community av vuxna som tittar på barnprogrammet för flickor My Little Pony.........

Jag bör alltså hålla min dotter från detta forum?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...