Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! FörlÄt för om jag Àr inne pÄ fel stÀlle. Men tror jag hitta rÀtt.

Jag Àr lite nyfiken pÄ om nÄgon hÀr vet hur man lyckas göra detta:

Remix lÀnk borttagen

frÄn 03.00 till 05.00 nÀstan.

Hela uppbyggningen av pluckljudet som blir till fet och bred synth.

Vet att det trolgitvis Àr en square-wavform som man sakta men sÀkert avfiltrerar uppÄt. Men kan ju inte endast vara det. MÄste va minst 2-3 synthar.

NĂ„gon som har nĂ„got tips eller vet 🙂?

Tack för svar

Redigerat av Lundin
Annons
Postat

Har du nÄn egen synth sÄ kan du börja skruva lite pÄ nÄt liknande sjÀlv?

Postat

Jag har en MIDI-synth och diverse plugins 🙂

Men det lĂ„ter inte lika fylligt nĂ€r jag försöker 🙂 NĂ€r jag försökte skĂ€ra ner pĂ„ ljudet sĂ„ lĂ„ter det bara som ja sĂ€nker frekvenserna lite som ett vanligt filter. LĂ„ter ej som det frĂ„n att ploppa utveckas till whitenoisig synth 🙁

Aja, fĂ„r vĂ€l fortsĂ€tta pilla 🙂

Tack för svar!

Postat

Vad har du för synth? Hade du Sylenth1 sÄ skulle man kunna förklara lite det lilla jag har skruvat fram men jag vet inte vad du har för typ. Det Àr ju iallafall bara att lÀgga ett lÄgpassfilter pÄ sen, stÀlla filtrets envelope pÄ kort attack, decay pÄ ca hÀlften, sustain pÄ ungefÀr lika eller mer Àn decay och release pÄ runt hÀlften eller mindre. Amp-envelope kan du ta ungefÀr lika som filtrets men lÀngre release. Sen kan man blanda vÄgformer, in med brus osv för att ljudet ska öppna sig rÀtt liksom.

• Gilla 1
Postat (redigerat)

Jag har Sylenth1, Nexus, Massive, Vanguard, V-Station. Okey, ska prova 🙂 Tack för tips . Ska prova! Tack förtipset 🙂

Redigerat av Dutycalls
Postat

Sylenth Àr kanon tycker jag att sitta och skruva lite i. Har inte gjort sÄ mÄnga presets Àn men jag har en plan att göra ett om dagen minst dels för att lÀra sig och dels för att fÄ ihop nÄgra som funkar bra. Du har ju en knapp sen som jag inte minns namnet pÄ vid varje oscillatorsektion som du kan slÄ av för att inte alla voices liksom ska börja samtidigt, det Àr bra om man inte vill ha sÄ tight ljud vid attacken, prova det med om du inte Àr nöjd.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.