Jump to content
Annons

Söker efter filmer där hela låtar mixas!


Modern Rockstar

Recommended Posts

Annons

Hej!

Jag kan varmt rekommendera att du tittar in på "puremix.net".

Där finns mängder av fantastiska videos & tutorials. Ett antal mixvideos på hela låtar

där man även får tillgång till alla filer + olika tekniker, inspelning av div inst.

Killen som mixar & visar heter Fab Dupont & är helt galet skön i att lära ut.

Lärt mig mer via den sidan än vad jag har gjort av 2 år på folkhögskola

med inriktning på produktion. Priserna ligger mellan 10 - 40 dollar/video

Värt varenda öre!

Redigerat av Mathias Sääf
Link to comment
Dela på andra sajter

Lynda.com hade väl tidigt grafisk design och webbdesign back in the days, visste inte att de hade audio också

http://www.lynda.com/Audio-training-tutorials/20-0.html

Någon särskild du kan rekommendera?

Fullt så bra koll har jag inte 😛 Men deras om Studio One var bra. Hjälpte mig när jag gick över dit.

Har sett flera med Protools med. Verkar vara bra kvalitet överlag.

Finns nån protools video där snubben som mixade Shantel Grace filmar live när han mixar hela hennes låt "Change", och resultatet är det som blev på skivan. Även producenten kommer in och kritiserar mixen på slutet. Men minns fan inte vad den heter, eller ens om det var Lynda.

Det makabra var att det var PTHD 7.4 på mac, typ den stabilaste PT nånsin. Och PT krashar två gånger i videon under loppet av 2 timmar 😛 .. var väl för att det var 'live' liksom, som dom inte tog bort det.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Studio forum har ju mix av indian summer uppe. Men de far över mixen rätt fort, inte så att allt dras igenom i detalj. Rätt bra video iallafall. Hajjade till över att flera limiters lades i serie på mastern på den låten. Högt ska det låta

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm för all del inte bort att Studio erbjuder ett stort antal videoguider där vi går igenom kända låtar. De är tillgängliga direkt här på webben för dig som är prenumerant eller Plusmedlem. Vi har förresten två nya videoguider på gång: Dead by April (låt från nya albumet) och Pumpin' Blood med NONONO.

/Mats

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...