Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

001:an hade en fin liten -12 db att trycka in när signalen in va för stark, hur gör man i 002.an?

(Nybliven 002 ägare)

Annons
Postat

Jag har ingen 002, utan en mbox, men utifrån bilderna på 002:an så ser det ju ut som att det finns knappar på framsidan uppe till vänster (om du har rackversionen) som du kan trycka in för att minska insignalen (line/inst vs. mic).

Postat

På baksidan vid lineingångarna ovanför digidesignloggan finns det switchar som kan hjälpa om det är en linesignal som är för het.

digi002rack_big.jpg

Postat

Tack!

Men om det är mic ingångarna som jag använder till två over head till trummorna?

Är det så jävligt att dämpning inte finns i 002.an?

Postat
Tack!

Men om det är mic ingångarna som jag använder till två over head till trummorna?

Är det så jävligt att dämpning inte finns i 002.an?

Det är så djävligt... (tokmiss från digidesign.... speciellt eftersom min röde ntk skickar tokhet signal)

Postat

Jaha då har även Pro Tools sina fatala misstag som jag bara trodde Cubase hade.

Det är bara att glömma att använda mina Röde NTK som overhead mics, det är en sak som är säker...eller får jag bara spela in jazz killar...

Herre gud, jag kollade ine ens efter dämpning när jag köpte 002:an, det trodde jag va en självklarhet!

Postat

Använder oxo 002R men då jag har en extern mixer med preamps så har jag inte råkat ut för ditt problem. Har dock för mig att jag sett någon slags dämpsats man helt enkelt kopplar på mickabeln. I princip borde det inte vara så svårt att bygga men jag undrar dock om det påverkar fantommatningen???

Mattias

Postat

Värt att kolla upp..

tack för tipset!

Postat

Japp. Dämpsatser finns att köpa eller kan byggas själv. Det är tre motstånd i en sån, inuti en hane-hona kontakt. Funkar ihop med fantom så det är inget problem.

Hittar ingen länk just nu, men skall leta upp värdena.

Gunnar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.