Lars Danielsson Postat 3 februari 2014 Dela Postat 3 februari 2014 Namnet Squier 60th Anniversary Classic Vibe 50’s Stratocaster säger det mesta. Det är en elgitarr från Fenders budgetmärke Squier, med anledning av att Stratocastern fyller 60 år i år. Och den ska vara utformad som den ursprungliga Stratan i mitten av 50-talet. Kroppen är av al, medan hals och greppbräda är av lönn. Finishen är fräcka Aztec Gold. Det som skiljer guran från originalet är bland annat en modern halsprofil och att det finns en femvägsomkopplare för de tre enkelspoliga mikrofonerna. I början hade Stratan en trevägsomkopplare. Priset blir 4 995 kronor när den kommer i månadsskiftet mellan februari och mars. Tillverkare/kontakt: Fender (www.fender.se) Klicka här för att visa nyhetsartikel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 4 februari 2014 Dela Postat 4 februari 2014 Nästan 5000 för en Squier, är det så värst billigt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 4 februari 2014 Dela Postat 4 februari 2014 Nästan 5000 för en Squier, är det så värst billigt? Fast det stod billig strata, inte billig Squier 🙂 Men jo, den ligger ju i toppskiktet bland squiergurorna prismässigt. Tycker det är intressant att Fender har valt att lyfta upp Squiers status på senare tid genom att inkludera dem bland det övriga sortimentet. Men så finns där också riktigt bra gitarrer i det segmentet numera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars Danielsson Postat 4 februari 2014 Trådstartare Dela Postat 4 februari 2014 Squiergitarrerna, till exempel i Vintage Modified- och Classic Vibe-serierna, brukar anses vara prisvärda. I alla fall om man får tag på ett bra exemplar. Men det är klart, just den här är ju lite dyrare än de flesta. Det beror väl dels på att det är en specialmodell (t ex med graverad platta vid halsinfästningen), dels på att det (förhoppningsvis) är bra material och komponenter. Men när jag skrev "billig" syftade jag på jämfört med Fendermodeller. Jag kanske skulle skrivit det... Ha de bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Måsart Postat 4 februari 2014 Dela Postat 4 februari 2014 (redigerat) Nästan 5000 för en Squier, är det så värst billigt? Exakt min tanke när jag läste artikeln. Redigerat 4 februari 2014 av Måsart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 5 februari 2014 Dela Postat 5 februari 2014 Exakt min tanke när jag läste artikeln. Med tanke på man får en Standard Fender (Kina) för samma pris. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ventures Postat 5 februari 2014 Dela Postat 5 februari 2014 Hade de struntat i att skriva Squier på den men behållit priset hade köpsuget nog ökat markant. En sak jag inte förstår mig på när jag tittar på Fenders utbud är att det kan finnas köpare till de så kallade "relic"-utgåvorna. Det är ju helt patetiskt att det sitter folk och sätter slipmaskinen och gör märken i en ny och fin gitarr. Lika fånigt som stentvättade och blästrade jeans. Men det är förstås ett smart sätt att kunna sälja även de gitarrer som inte passerade kvalitetskontrollen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.