Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan man ha flera pro tools-licenser på samma ilok? Tänkte uppgradera min 7.3 MP till 11, har även en separat köpt licens för version 9 som jag gärna vill behålla på samma ilok.

Annons
Postat

Hittade lite information här:

https://www.ilok.com/supportfaq04.html

"I'm asked to surrender a license. What does this mean?

Some new licenses require the surrender of a license you already own, like a trade-in. These new licenses are commonly known as update licenses, but a surrender may also be used to exchange a full license for a demo license or a bundle of licenses for an individual license.

If the license to be surrendered is not already on your iLok, DO NOT delete the pending license from your account. You will need to download the required surrender license to your iLok and then have only this iLok plugged in while you download the new license that is asking for the surrender. The surrender of the required license is done automatically by iLok License Manager during the download of the new license."

Inte ett direkt svar på din fråga, men möjligtvis att det kan ge en hint. 🙂

Postat (redigerat)

Ja, jag har PT 10 och PT 11 (demo) på samma iLok. Du kan även flytta licenserna mellan olika iLoks om du råkar ha fler än en.

mvh/Peter

Redigerat av Sleap

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.