Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag har ett midikeyboard med namn "Medeli MC 850" och i kabelväg har jag motsvarande utrustning som i detta filmklippet -> Länk: http://www.youtube.com/watch?v=Xci8gToPrdU

Sladdarna är inkopplade som anvisningarna i filmen!

Hur får man detta att fungera med t.ex. Audacity eller Cakewalk Sonar?

Under "Ljud" -> "Inspelningsenheter" så finns inget att välja på för att ens testa att det fungerar med PC:n (har Windows 8).

MVH Alexander T !!

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

låter som du har problem med midiinterfacet (den blåa konkalongen på filmen) snarare än midikeyboarden.. har du kollat om det finns drivrutiner och om de senaste installerats?

Postat

kollade på filmen nu.. är det en usb-port på keyboarden? isåfall kanske du behöver kolla upp drivisarna för den istället...

Postat

Hejsan!

Jag kan meddela att jag har fått allt att fungera! Även om jag väljer Audacity som inspelningsprogram så måste jag alltid öppna pianorollen i Sonar för att datorn skall känna av att keyboarden är inkopplad! Men som sagt! Det fungerar! 🙂.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.