Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Min macbook pro 15' från 2011 har ett kryss över batteriloggan och det står "no battery available" när man trycker på den.

Mitt batteri är inkopplat och det lyser grönt, MEN, så fort jag drar ut batteriet så dör datorn.

Märkte detta idag när jag skulle använda datorn, den funkade som vanligt igårkväll och jag stängde aldrig av datorn då heller.

Någon som vet vad problemet kan vara?

TACK 🙁 :(

Annons
Postat (redigerat)

Hej!

Min macbook pro 15' från 2011 har ett kryss över batteriloggan och det står "no battery available" när man trycker på den.

Mitt batteri är inkopplat och det lyser grönt, MEN, så fort jag drar ut batteriet så dör datorn.

Märkte detta idag när jag skulle använda datorn, den funkade som vanligt igårkväll och jag stängde aldrig av datorn då heller.

Någon som vet vad problemet kan vara?

TACK 🙁 :(

Hmm...jag kanske är trög, men om du drar ut batteriet så är det väl inte så konstigt att datorn dör?

Eller menar du att du drar ut strömsladden?

Redigerat av Mr Keys
Postat

Hmm...jag kanske är trög, men om du drar ut batteriet så är det väl inte så konstigt att datorn dör?

Eller menar du att du drar ut strömsladden?

Ja alltså den externa appraten som laddar datorns batteri 😛 Tycker det är så märkligt att även fast jag har kopplat in den i datorn så står det att inget batteri är tillgängligt. Det som är ännu märkligare är att datorn ändå funkar när den är i det läget men att den dör så fort jag pluggar ut den.

Postat (redigerat)

Ta med datorn till macoteket (eller nån som vet något om MacBooks) eller nåt och be dom kolla på det. Låter ju skumt att det skulle inträffat över en natt liksom....

Redigerat av Mr Keys
  • 4 veckor senare...
Postat

Ditt batteri är kasst. Byt det på närmsta serviceverkstad.

https://locate.apple.com/se/sv/

Du kan ju också reklamera datorn där du köpte den om det var mindre än tre år sen. Nu är ju visserligen batteri en förbrukningsvara, men om det inte hållit så länge som det ska så kan det ju bli så att du får det gratis istället. Kolla där du köpte den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.