Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Jag har en tele som "tjuter" väldigt mycket på höga volymer. Ingen snygg rundgång utan bara tjut. Efter att ha bytt från original till Fenders noiseless mickar utan resultat funderar jag på om det kan ha med pottarna och kontrollplattan att göra. Det är en Mexico modell från sent 90-tal tror jag. Om man knackar på kontrollplattan eller pottarna med gitarren inkopplad (vilket jag gör på den bifogade inspelningen) hör man dessa knackningar nästan lika högt som gitarren låter när den spelas på. Kan det vara pottarna som spökar? Går de att köpa andra lösa nånstans som är bättre eller är det bara att kolla vilka värden de har och åka till Elfa eller Kjell & C:O och löda dit nya?

Bifogar en fil där ni kan höra hur det låter

Tacksam för svar

mvh Leo

teletjut.mp3

Annons
Postat

Kommer ihåg att jag hade problem med mickar när jag hade en "basplatta" vid stallet (som sitter runt stall micken)

som var av stål, minskade när jag bytte till mässing. Men det är antagligen en helt annan sak än ditt tjut, en idé bara..

Är problemet samma på hals och stallmick?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.