Twilight_Zound Postat 2 april 2005 Dela Postat 2 april 2005 (redigerat) LÅTNAMN: I am ARTIST/GRUPP: Twilight Zound...M.Andersson GENRE: Ambient Trance LÅTLÄNGD: 06:14 KOMPOSITÖR: M.Andersson Twilight Zound PRODUCENT: M.Andersson Twilight Zound EV. MEDVERKANDE: ----- INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: Mp3, 48kHz, 256Kbits STORLEK: 11.687Kb STATUS: Färdig demo Länk går till SoundClick I am Edit: Fick tjura lite på SoundClick... Ändrat: Format, Stl.... Hmm..Strulade lite med payment...låten finns där Redigerat 11 april 2005 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 2 april 2005 Dela Postat 2 april 2005 funkar. Mysigt ljud. Inga störande höga ljud. Skönt. Känns schysst mixat. Rent. Det jag saknar är att det händer lite, men det gör faktiskt inte så mycket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 2 april 2005 Trådstartare Dela Postat 2 april 2005 Skulle gärna ha sång på.... Typ Sarah Brightman stuk.. Men hur i herrans namn hittar man en sån tjej i Kalmar.. Som dessutom skriver texter själv....... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 2 april 2005 Dela Postat 2 april 2005 Snabblyssnat bara, men tycker mixen är ganska basig och fattig på mellanregister. Snygga detaljer som fjuffar förbi och bra syntljud, men låten i sig inte min grej riktigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fyffes Postat 2 april 2005 Dela Postat 2 april 2005 Tycker nu när jag har lyssnat första gången att det låter lite tidigt 90-tal över det hela. Förmodligen inte men det är det första jag tänker på när jag hör på den. Trance är inte min grej direkt... Hur hade du tänkt sång à la Sara Brightman till denhär? Förresten så finns det väl duktiga sångerskor här i Kalmar? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 2 april 2005 Trådstartare Dela Postat 2 april 2005 (redigerat) Ang Brightman stuk: Lyssna på Once in a lifetime eller Free eller kanske till och med until the end of time.. Känner du någon som kanske skulle kunna tänka sig att colabba med TZ fyffe?? PM´a i så fall.. opps missa DD: Ska kolla in på mellanregistret. sitter och mixar i sunkiga lurar så "bare with me" 😄 Redigerat 2 april 2005 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stajo Postat 2 april 2005 Dela Postat 2 april 2005 jag känner en tjej som jag tycker har vacker röst... som bor i kalmar, absolut inte som sarah men ändå? lyssna här om du har lust: Your browser does not support the HTML5 audio tag ligger bara uppe på kvällar för det är min maskin... hon sjöng den för typ 3 år sedan, första gången hon sjöng i mick och i studio (enda gång i studio föresten;) ), sedan dess har hon sjungit ute som trubadur och gått hos sångpedagog så nu har hon en helt annan förmåga att sjunga ut. I denna låten kan det låta lite krystat ibland... bara ett förslag:-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 2 april 2005 Trådstartare Dela Postat 2 april 2005 (redigerat) Ok...Låter helt OK... Skriver hon texter oxå eller.. EDIT Vad jag menar igentligen är att det blir ett Fifty fifty colab. Ev sångerska har full frihet "under ansvar" med text och sångmelodi... Redigerat 2 april 2005 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stajo Postat 2 april 2005 Dela Postat 2 april 2005 jo, fast hon skriver nästan bara svenska texter... hon skrev texten i den låten tex. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 3 april 2005 Trådstartare Dela Postat 3 april 2005 Tråden är moddad. Fick lite problem vid upload på SoundClick.. Men nu är det rätt format på allt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 3 april 2005 Trådstartare Dela Postat 3 april 2005 (redigerat) Problem med SoundClick.. Laddar upp en ny version av spåret.. Mp3, 48kHz, 256Kbit/s men SoundClick komprimerar om den till Mp3, 44kHz, 128Kbit/s. Som VIP Artist "brukar" man få möjligheten att välja vilken bitrate Mp3an ska ha. HiFi versionen har alltid 44, 128. Nåja.. Har pysslat om den lite nu.. DD, är det bättre Mid nu?? Edit: Fel version.... kommer ny strax, ena VSTi´n hängde sig mitt i o ch rev bara flyter på 😆 Redigerat 3 april 2005 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 4 april 2005 Dela Postat 4 april 2005 nice nice nice Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SamiRaj Postat 4 april 2005 Dela Postat 4 april 2005 Hmm soft, skön känsla på den. Lyckades dock inte ladda hem hela. Den vägrar helt om jag försöker tanka ner på nytt? Men de 2:43 som jag har hört låter sjysst iaf. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 4 april 2005 Trådstartare Dela Postat 4 april 2005 (redigerat) Ok... ska kolla in på det... EDIT: Hmm, nja. Det funkar för mig... Redigerat 4 april 2005 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 5 april 2005 Dela Postat 5 april 2005 Jovisst. Det låter snyggt. Produktionen, mixningen och ljuden/arrangemanget håller helt klart. Släng på en tjejröst så blir det lite intressantare. Just nu känns det som kulissmusik. Men proffsig kulissmusik. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 5 april 2005 Trådstartare Dela Postat 5 april 2005 Thanx man.... Letar febrilt efter en sångerska som kan lägga lite sköna toner...Helst bosatt här i Kalmar för inspelning hos mig... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.