Neko Postat 2 april 2005 Dela Postat 2 april 2005 (redigerat) * LÅTNAMN: Elekktronikk spring time * ARTIST/GRUPP: Neko * GENRE: Blippig synth * LÅTLÄNGD: 2:58 * KOMPOSITÖR: Neko * PRODUCENT: Neko * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 4mb * STATUS: Skiss * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Kunde inte låta bli att låta våren ta tag i mig och blippade in en låt idag. Alla kommentarer är välkomna, speciellt om mixen. skulle vara ytterst roligt om den här låten faktiskt blev något riktigt, nått man kan spela när man sitter ute och solar. 😆 Ny version uppe: Trött i öronen, så tar gärna emot mer feedback på mixen. Är det fortfarande mycket diskant i den? Redigerat 6 april 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 2 april 2005 Dela Postat 2 april 2005 Skiiitbra! Skriver medan jag lyssnar. Nån liten gurka 01:07 och 01:15 i ackorden och melodin. Det här var det bästa jag hört från dig, tveklöst. Nån liten variant bara, i melodin eller arret. sen har du det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 2 april 2005 Trådstartare Dela Postat 2 april 2005 Tackar tackar! Ska väl in lite mer variation i det hela, är rätt medveten om problemet. Det handlade kanske mest om att jag var lat. Får väl rycka upp mig och fixa till det då. 😆 Tack max3! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ifransson Postat 2 april 2005 Dela Postat 2 april 2005 Snyggt, men det blev lite "seeegt" ... skruva upp tempot så blir det nog bra 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 2 april 2005 Dela Postat 2 april 2005 Tja ... det låter som Spock ... Lite enformigt i längden. Jag är väl inte så förtjust i sådan här musik, trots att jag är gammal syntare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 2 april 2005 Dela Postat 2 april 2005 Vocodern är faktiskt skitbra! En old school-tumme upp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 2 april 2005 Dela Postat 2 april 2005 Är böjd att hålla med om att det här tillhör nog något av det bättre ifrån dig. Satt precis och tänkte att det var länge sedan man hörde något från Neko och fem minuter senare så; slam! Snygga vox. Våren är faktiskt nästan här. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nkai Postat 2 april 2005 Dela Postat 2 april 2005 Ja det här var inte alls dumt! 🙂 Kanske sänka zappet en aning. Klämmigt så in i bänken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Victor Numan Postat 2 april 2005 Dela Postat 2 april 2005 Synthigt värre, lite kraftverk över detta 😄 Grymt! Vad använder du för mjukvara? Är det du som sjunger +vocoder eller är det en sådan där datorsångare där du bara skriver in vad den ska sjunga? MVH//Victor 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 2 april 2005 Dela Postat 2 april 2005 Coolt Neko 😄 Känns lite tunt men annars... Kanske nån kraftig bas på 16/delar ibland? 😉 Bland dina bättre alster måste erkännas 😄 Fortsätt med denna! / Viktor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 3 april 2005 Trådstartare Dela Postat 3 april 2005 (redigerat) ifransson Tempohöjning? Får väl ta en titt på det, men jag tror mer på max3s variant med mer variation. AndyPandy Enformigheten har vi behandlat så jag tar inte upp den igen (doh). S.p.o.c.k var ju ett trevligt gäng, inte riktigt målet att låta så ist, men jag tar associationen som en komplimang! Dumb Dan Tackar tackar, vocoder är skoj ibland, i lagom dos. Ska nog sålla lite i den här låten, plocka bort någonstans. Kul att du gillade det! Egghuvud Kände på mig att du ville att jag skulle posta en låt, så jag gjorde en skitfort! 🙂 Nja, men jag blev så sugen när jag hörde en annan vårdemolåt här. Det kliade i fingrarna och helt plötsligt var den där. Skoj att höra att det skulle vara något av det bästa av mig, trots att det bara är lite skiss än så länge. 😱 nkai Fethajjat, zappet åker ner. Tackar. Victor Numan Mjukvaran jag använder är Sequencern Orion platinum och trumsynten µTonic. Allt annat är hårdvara. Bas kommer från Juno 106, resten från en microkorg, även vocodersången som jag mycket riktigt har sjungit in själv. 😆 ViktorDenStore Lite sparsmakat kanske, men jag satt och pillade lite med pads och så till låten, och det blev så fånigt så jag avstod. Tack allihop för att ni orkat lyssna och kommentera! Ska sätta mig och slita med låten imorgon. Redigerat 3 april 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 3 april 2005 Dela Postat 3 april 2005 (redigerat) Du föresten... vilken Vocoder har du använt? Om du läste förra inlägget lite noggrannare skulle du nog se det 😱. Redigerat 3 april 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Victor Numan Postat 3 april 2005 Dela Postat 3 april 2005 Du, den där länken du gav mig förut fungerade inte.. Skulle vara uppskattat att ta en titt på det där med seq och pan 😱 //Victor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 3 april 2005 Dela Postat 3 april 2005 Även en robot mår bra av varmare väder helt klart 😉 ! En smula enformigt i längden, skulle må bra av en variation i versen, refrängen sitter som en smäck. Eller gå upp lite grann och smäll in ett stick kanske, för att få lite variation i andra halvan av låten? Nåväl, bra vårpjopp Neko! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 3 april 2005 Trådstartare Dela Postat 3 april 2005 (redigerat) Även en robot mår bra av varmare väder helt klart 😉 !En smula enformigt i längden, skulle må bra av en variation i versen, refrängen sitter som en smäck. Eller gå upp lite grann och smäll in ett stick kanske, för att få lite variation i andra halvan av låten? Nåväl, bra vårpjopp Neko! Tackar tackar. Enformigheten ska bort, och låten ska fixas till och läggas upp för den som vill höra nästa version. Redigerat 3 april 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 4 april 2005 Dela Postat 4 april 2005 Håller med övriga talare om att det låter mysigt och bra, men lite enformigt, så jag ser fram emot en ny version... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fad Postat 4 april 2005 Dela Postat 4 april 2005 Lite väl mycket edge på diskanten i dina mixar. Kan bero på din lyssningsutrustning. Jämför med lite andra anläggningar och andras inspelningar som du gillar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MJInc Postat 4 april 2005 Dela Postat 4 april 2005 Fick ju skrapa rutan på bilen i morse så det fick bli ett "nja" på din fråga om våren. 😆 I mitt tycke en schysst låt, men anser att det bråkas lite om utrymmet i mitten på ljudbilden. Skulle försöka bredda lite instrument, typ basen mm för att göra mer plats för vocodern. Skulle nog oxå dra ned lite på vocodern som är lite vass i jämförelse med resten...allt enligt mitt eget tyckande alltså... Ha're så bra! //Micke... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 4 april 2005 Dela Postat 4 april 2005 Du föresten... vilken Vocoder har du använt? Om du läste förra inlägget lite noggrannare skulle du nog se det 😎. Sorry, jag satt nog o halvsov där 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 4 april 2005 Dela Postat 4 april 2005 Faktiskt lite mänsklig värme i detta annars väldigt elektroniska stycke. Jag tänker då på vocoderdelen. Är inte så lätt att få till romantiska stämningar med enbart elektroniska medel enligt mitt tycke. 😆 Kan också tycka att det är lite mkt diskant (men jag får än en gång skylla på mina lurar) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 4 april 2005 Dela Postat 4 april 2005 lägg ut den nya då, fegis! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 4 april 2005 Trådstartare Dela Postat 4 april 2005 Your browser does not support the HTML5 audio tag Var precis på väg max. pausade lite. Kommentarer välkomnas! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 4 april 2005 Trådstartare Dela Postat 4 april 2005 android Tackar och tar emot, ny version uppe. fad Ska definitivt se över det där med diskanten. Tackar tackar för comments! MJInc Tackar, lyssna i nya mixen och se om det låter bättre nu. 😆 Matthew L skoj att höra att du gillade det. Romantiskt elektro? ;P Tackar för era kommentarer. Hoppas den nya versionen svarar in på några av era förväntningar. Kanske kan ägna mixen mer tid, men just nu är öronen trötta och vill vila. Hör inte skillnad på P och L. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MJInc Postat 4 april 2005 Dela Postat 4 april 2005 Inledningsvis lät det kanonbra, men sedan (efter typ 20 sek) tror jag att jag hade den förra versionen för färskt i minnet för då tyckte jag vocodern lät alldeles för dov och saknade diskanten! 😆 Tror jag ska ta en lyssning med rena öron i morron på jobbet. Tycker nog fortfarande att det borde till nått med t ex basen. Lite mer tryck, reverb eller nån stereoeffekt....nånting...jag skulle nog leka en hel del med delayeffekter för att bredda ut ljuden...som det är nu gillar jag bäst trumdrivet som jag förstod det var det eminenta microtonic som stod bakom. Är det meningen att det utflippade ljudeffekterna vid ca 2:25 ska föreställa vårfåglarna som kvittrar morronglatt?? 😎 //Micke... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 4 april 2005 Trådstartare Dela Postat 4 april 2005 (redigerat) Nu har tonicen fått sällskap av lite trumsamples. Och det där flippade blippandet är från min egna lilla kreation knork+. Tack för mixkommentarerna. Ska lyssna själv på det med färska öron imorgon. Svårt at t laborera med stereobredd när det inte är så mycket som låter. Jag vill inte gröta ihop det mer heller med för mycket effekter. Svår balansgång. Redigerat 4 april 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MJInc Postat 4 april 2005 Dela Postat 4 april 2005 Svår balansgång. Hade det varit lätt hade det varit tråkigt! 😉 //Micke.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 5 april 2005 Dela Postat 5 april 2005 (redigerat) Tycker att första versionen hade något som saknas i tvåan, och som tillochmed piskar omkull den andra. Så min röst går på Elekktronikk spring time version 1. För ett mer spännande arrangemang, tror jag det är. Redigerat 5 april 2005 av maxmaxmax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 5 april 2005 Dela Postat 5 april 2005 Det där nya "kvittret" gör ju inte direkt att det påminner mindre om SPOCK... 😆 Jag lyssnade lite för okoncentrerat för att ha mer att säga, och nu är det verkligen dags för lunch, så jag återkommer nog lite senare... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 5 april 2005 Dela Postat 5 april 2005 Hmm ... jag tycker att det låter lite tunt och trist ... mer som något som hamnade sist på the lost tapes ... typ ... Och det är fortfarande väldigt enformigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 5 april 2005 Dela Postat 5 april 2005 bättre set än aldrig Neko. jag känner inte att jag kan tillföra något nytt här men det låter jättebra, jag gillar verkligen bas-ljudet och trumvirveln på 2.07 fick mig verkligen att le stort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.