Jump to content
Annons

Recommended Posts

Yerba (oregistrerad)
Postat

Hejsan.

Nu är det så att jag har chans att köpa en Minibrute för 3200 inklusive frakt.

Eller så kan jag köpa en sprillans ny Microbrute som går för ungefär 2700 kr.

Jag sysslar främst med ambient musik, och gillar att ratta fram udda ljud, och ha mycket möjligheter i mitt patchande.

"en fet analog bass" är riktigt kul att spela med, men det är inget jag har nån värst nytta av i längden i den sortens musik jag främst skapar.

Så jag frågar er kunnande, vilken som helt enkelt har mest möjligheter för djupt ljudskapande?

Dom verkar båda ha olika funktioner som bidrar till att varsina är unika, t.ex CV patchbay och sequencer på Micro, gentemot Arp och filter ENV.

Tackar för alla seriösa svar.

Annons
Postat (redigerat)

Vad har du för instrument / utrustning idag? Om du berättar mer om din setup kanske det blir lättare att rekommendera. Jag köpte en MicroBrute nyligen för att para ihop med min modulära synth. När det gäller CV var den helt enkelt mer intressant än en Mini för mig.

Redigerat av Glitzerstrahl
  • 3 veckor senare...
Postat

Jag har en MB och är grymt nöjd.

Kolla in en kille här som kör MB tlll ambient

Postat

Många härliga ljud. Kanske inte unika för MB men visar tydligt att den står sig fint mot 'större' synthar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.