Jump to content
Annons

Caroline, no 2005


Danny Cort (oregistrerad)

Nå? 50=bra 1=dåligt  

22 röster

  1. 1. Nå? 50=bra 1=dåligt

    • 5
      4
    • 4
      6
    • 3
      4
    • 2
      1
    • 1
      0


Recommended Posts

Danny Cort (oregistrerad)

LÅTNAMN: Caroline, no 2005

ARTIST/GRUPP: Louie & Banana

GENRE: Pop

KOMPOSITÖR: Danny Cort & Maxmaxmax

PRODUCENT: Se ovan

EV. MEDVERKANDE: Se ovan

INSPELNINGSÅR: 2005

STATUS: inte färdig demo

LÅTLÄNK: MP3

Hej.

som ni kanske vet har jag varit ganska kass ett tag. Men tack vare det här samarbetet med Maxmaxmax har jag fått ur mig en del dålig karma. Kul att Maxmaxmax ville göra en raplåt tillslut...

Vi är fullständigt medvetna om & ödmjuka inför det faktum att alla Pet Sounds-låtar är heliga. Men ibland måste man bryta mot regler för att överleva. Frågan är om vi verkligen hade överlevt om Nattis hade hört det här.

Stort tack till Maxmaxmax för allt jobb & för initiativet, your'e the man!

Flera har redan sagt att beaten är lite trött & gammaldags, men vi gillar den faktiskt. Kanske kommer en uppfräschning så småningom.

'give me that beautiful smile to make me tremble/shine like the sun in december/girl remember/my ebony eyes/wuthering heights as we were elevating/absent friends that we were celebrating/how we used to play then/cash i had to pay then/shining off the lights like nights incopenhagen/had carrerthings going/tourdates and fans/pocket full of royalties but you ruined my plans/but thats ok now/i just wanna feel your hits/get in some of your licks and make you drop like billboard hits/i've seen it all/from broken hearts to perfect matches/hit me like commercialbreaks/perfect lashes/it's just i'm too damn lame to make it happen/to meet at the top of the charts/thats why i keep rappin'/really though/it's silly though i'm still strifin/still you're my perfect defenition of a wifey'

'i'm blown away like dust/but it's a must/lost your trust and had medallions shinin' turned into rust/writing rhymes/watching sweet things die/like brian wilson i pet thirty years finishing the smile/i kept you warm/kept you able/kept the waiter by your table/but you keep me broke like my motherfucking recordlabel/remember ninghts we spent naked in your daddys bed/and you was looking so fine/i even gave your daddy head/but you decided to flip and turn around/i remember you flipped som i keep your pictures upsidedown/the most beautifullest thing is worlds in you/its just like that/i give in you/and wat's this about us growing old?/you took my bulletheart/and scold it full of holes/now i can leave without you/and i can be without you/and i can breathe without you/i can even live eithout you'

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

det är egentligen inte min musik, men jag är beredd att ändra mig.

riktigt trevligt faktiskt. vill bara att ni ska prova en sak. lägg en kompressor på gitarrbändningarna EFTER effekterna oxå. den är lite hård nu, men om ni lägger på en kompressor så kommer den fortfaranden vara kraftig och ännu mustigare, men utan att göra ont. kanske panna ut den mer och ha ett eko som svarar i andra högtalaren. snälla prova.

ed:kanske även skära liite diskant på den.

sjysst att du mår bättre danny.

Redigerat av Itzhak
Link to comment
Dela på andra sajter

Svänger på ett behagligt sätt, stark låt på många sätt, inte bara produktionsmässigt. Men jag skulle nog vilja ha ner den där gnällande gitarren en aning, den ligger rätt så högt jämfört med resten. Samtidigt så bidrar det ytterligare lite till stämningen. Härligt att se Danny i form igen och tillbaka på forumet. Tack max3 och Danny, den här kommer nog rulla en hel del framöver här i skrubben. Stor tumme upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
himla skön låt... bara funderade på beatet.. det låter väldigt mycket "Reason Factory Sound Bank" om det.... tycker att det skulle skitas/fetas till litegrand så blir låten ännu bättre!

Du kan knappt komma närmare sanningen. Its my best friend Dr. Rex med någon-i-mängden-preset. Coolt va? 🙂

Nej. Beatet har blivit diskuterat, först låg det bara som någonting Pelle skulle lägga rap på. Men sen, liksom en tålmodig mask som borrar sig närmare hjärtat, började vi tycka om det.

Men kanske ska låten åka en vända genom Dumb-dan-maskinen, och den resan klarar ingen utan att fetas till.

Tack för att ni lyssnat och skrivit!

EDIT: LÅTEN ÄR BORTTAGEN, MÅSTE HA SPACE VET NI

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man som jag har ett till sjuklighet gränsande Beach Boys/Brian Wilson-intresse, så kan man inte annat än älska detta. Snudd på genialt att lyckas få en Pet Sounds-slinga sitta bekvämt i en raplåt! Ni som hört Brians eget rap-försök (Smart Girls) vet vad jag menar... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Om man som jag har ett till sjuklighet gränsande Beach Boys/Brian Wilson-intresse

Kul!

Då vet du varför vi kallar oss Louie & Banana.

Kul att det finns fler Wilsonheads här än jag & maxmaxmax & Dumma Danne. (eftersom Nattvaktaren har lämnat oss, (jag tror nog at han hade battlat sönder vem som helst när det gäller Bech Boys))

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att det finns fler Wilsonheads här än jag & maxmaxmax & Dumma Danne. (eftersom Nattvaktaren har lämnat oss, (jag tror nog at han hade battlat sönder vem som helst när det gäller Bech Boys))

Bring 'em on! 🙂🙂

Om ni vill så kan ni få typ 12 minuter "Dog Barking Session" där Brian försöker få Banana och Louie att skälla på rätt sätt. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Lite mycket bas va? 😉

Men annars bra. Det är nog första gången jag har hört dig rappa på engelska Danny 😄

Nej då.

Det är en riktig basgitarr. Dom låter så vettu.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Lite mycket bas va? 😉

Nej då.

Det är en riktig basgitarr. Dom låter så vettu.

är du full? 😄

Signert: du vann. Ha Brian wilsons hundar på spår är djupt nog för att jag ska dra mig ur.

Danny blev MC banana förresten. vi diskuterade just den saken rätt länge...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Lite mycket bas va? 😉

Nej då.

Det är en riktig basgitarr. Dom låter så vettu.

är du full? 😄

Yep.

Link to comment
Dela på andra sajter

Signert: du vann. Ha Brian wilsons hundar på spår är djupt nog för att jag ska dra mig ur.

Danny blev MC banana förresten. vi diskuterade just den saken rätt länge...

Ahh, sweet smell of success! 😉

Allvarligt talat så är "Dog barking session" kanske det sista den desperata BB-junkien tar till när han ligger på golvet och skriker "en fix, en fix!!". Det eller Summer In Paradise.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Signert: du vann. Ha Brian wilsons hundar på spår är djupt nog för att jag ska dra mig ur.

Danny blev MC banana förresten. vi diskuterade just den saken rätt länge...

Ahh, sweet smell of success! 😉

Allvarligt talat så är "Dog barking session" kanske det sista den desperata BB-junkien tar till när han ligger på golvet och skriker "en fix, en fix!!". Det eller Summer In Paradise.

Eller en monopress av Pet Sounds.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta gillar jag trots att ja inte är en fan av rap i större skala 😄

hmm undrar vad max kommer att ingå i för project nästa gång...psykedelisk heavy metal... 😉

Bra jobbat iaf Danny & max 😄

Redigerat av Reason
Link to comment
Dela på andra sajter

-Vackert!

-utan att veta så mycket om Brian Wilson....

-trevligt sväng-störs inte ens av gitarren...fast jag tror jag vet på vad ni syftade...ni som syftade...

-måste leta original för att förstå mer...

-full pott

love

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter helt ok!

Det enda som jag stör mig på lite är basen. Låter som att det antingen är en billig bas med dåliga mickar eller att det är lite mkt mellanregister typ som att eq-kurvan är konvex istället för konkav om ni förstår vad jag menar. 😛

Dessutom känns den lite otajt på sina ställen vilket gör att man går miste om det där riktigt sköna gunget som låten ändå har i övrigt. 🙁

Rappen är bra, du är duktig på det Danny Cort, inget snack om den saken.

Jäkligt bra crescendo som kulminerar vid 02:16, me like. 😄

Det var väl allt vad jag kunde komma på. 😉

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Madvikins (oregistrerad)

-slickt!

-bra sång och-vad en gammal människa kan förstå-bra rap.

Inte min musikstil men ändå klart njutbart pga den äldre musiken i botten.

-fin stämsång-

-dänger med den i mp3-spelaren...lyssnar... bra...

/Madvikins

Link to comment
Dela på andra sajter

najs! 😉

maxmaxmax är en bra mememedicin mot dåliga dagar. 😆

gillar speciellt hur man dras med i "can leave without you, can be without you, can breath without you, can even live without you"... nästan så man känner hur det känns.

ni borde klistrat in texten här dock. misstänker att den även är schysst att läsa utan musik.

välkommen tebax danny! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
ni borde klistrat in texten här dock. misstänker att den även är schysst att läsa utan musik.

välkommen tebax danny! 😆

Tack Hacke!

Texten är fixad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...