Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är ju kanon att det funkar att bygga en sån för det lär väl bli lite billgare? Inget knas annars med burken?

Annons
Postat

Tror jag spenderade 14-17.000 max. Kollar man nya Apple mac burkarna kostar dem ju 40.000 nästan. Enda skillnaden är att dem har dubbla grafikkort.

Funkar jättebra! Men vill ha uad all in one ljudkorts lösningen, så blir lite less...

Postat

Bra att det funkar, sånär som UAD då...

Postat

Tycker det att det är lite konstigt. Jag dissar dig inte alls nu. Men du väljer att bygga en Hackintosh. Sen vill köpa inkompatibelt ljudkort och är beredd på att lägga massor av deg på grejer som egentligen inte finns än för att få UAD's ljudkort.

UAD är skitdyra OCH dom gör inga unika pluggar alls, tvärtom. Finns andra som är bättre. MKT bättre än UAD.

Universal Audio och ProTools är mig veterligen dom enda som kör med dsp-kort.

Men stora skillnaden är med ProTools är att det inte bara tar hand om dsp-kraften utan även trafiken mellan dator och ljudkort. Dom har noll latency. Har haft det i säkert mer än 10 år och ligger hästlängder före alla andra. Men det kostar oxå. Du kommer aldrig under sexsiffrigt belopp med ett komplett HD-system.

Universal tycker sig vara i nivå med AVID och deras ProTools.

Nej satsa på native och windows och ett annat ljudkort. Tror du vinner mer på det! 🙂

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Jag tror du inte förstår.

Så här är det. Det finns inga pci-e-kort idag som har Thunderboltanslutningar. Det snackas dock om att Intel är på gång med en hybrid. Dvs att det är Thunderbolt med vissa funktioner som inte fungerar. Ex att det inte går att koppla någon skärm på den anslutningen.

Thunderbolt är ett riktigt smart system. Det är en förlängning av pci-platserna man har i datorn. Att man kan ansluta externa prylar. Även pci-kort som man stoppar i ett externt pci-chassi. Dessutom så går det att daisychaina som det heter. Dvs att du kan koppla på i serie en massa enheter. Ex fyra hårddiskar på rad och koppla in dom på EN anslutning. Sist i kedjan kan du koppla på en skräm. Max antal enheter på i en daisychain är 6.

Idag är det macdatorer som leder i den här utvecklingen. Microsoft har inte ens utvecklat några drivrutiner för Thunderbolt på PC. Visst det finns från tillverkarna men dom är tydligen ostabila och väldigt enkla. Går tydligen inte att koppla på någon skärm. bara det kräver ju drivrutiner för att få bild och upplösning.

För din del. ÄVEN om du nu skulle ha Thunderbolt på ditt moderkort så kommer du att inte få det att fungera. Även om du så kör en Hackintosh.

Apple har inga drivrutiner mer än till sina egna datorer vad det gäller Thunderbolt. Och jag tror knappast att moderkortstillverkarna har några drivrutiner till mac överhuvudtaget.

Så, tyvärr. Hur du än vrider och vänder på det så har du arslet där bak så att säga ☺️

Leta på nåt annat ljudkort eller slå till på en mac.

Om du kan tänka dig att köpa ett av dom större apollo som har firewire så kanske du kan få det att funka.

Men sen i slutändan... Är det verkligen värt att köra Hackintosh? Vad kör du på för daw?

Enda anledningen att du går över till mac är egentligen att du kan köra Logic. Alla andra daw's finns mig veterligen till windows.

Mitt förslag är att du installerar Windows på burken och kör på det, då har du access till miljarder drivrutiner.

Eller så kränger du iväg burken och köper dig en mac så kan du köra på thunderbolt utan några kompromisser.

Mac Mini kommer du riktigt långt med.

Håller med 100%

Såg den här tråden och kunde inte låta bli att regga mig igen för en kort stund.

Men -

Mina nya AOS moderkort från Quo Computer har thunderbolt och på dom flashar man om bios och vips kan man installera os x rakt av utan tjafs. Det vill säga allt utom internt ljud som man får fixa med ett script om man inte kör med ett eget. Faktum är att det verkar funka i alla fall med ljud och bild via en thunderbolt till hdmi adapter. Därmed inte sagt att alla thunderboltfunktipner funkar men ändå. I och för sig är det förra generationen så jag har i7 3770k proppar i dom men det rullar på fint.

Det tråkiga är att själva företaget verkar vara lite struligt om man får tro vad dom skriver på kickstarter.

Jag har några filmer på tuben under burninsven1 om man vill kolla, är på paddan så jag orkar inte mecka med länkar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.