Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Många har väntat på en bantad version av Universal Audios populära Apollo-ljudkort och nu är det här. Apollo Twin är ett bordsplacerat ljudkort med två ljudingångar (xlr/tele) och fullt stöd för alla spännande pluggar som kan köras med hjälp av de inbyggda dsp-processorerna. Ljudkortet kommer i två versioner, Solo och Duo, där den senare helt enkelt har mer dsp-kraft.

Apollo Twin ansluts via thunderbolt-gränssnittet och har sammanlagt sex analoga utgångar för ljud, instrumentingång på fronten samt stöd för upplösningar upp till 24 bitar/192 kilohertz. En laddningar pluggar medföljer (Realtime Analiog Classics Bundle) och fler går givetvis att köpa till.

Helt ny är också tekniken "Unison", som enligt Universal Audio ger dig tillgång till det autentiska ljudet från de mest eftersökta mikrofonförstärkarna.

Studio återkommer med svenska priser så fort vi får besked om dessa.

Tillverkare: Universal Audio (www.uaudio.com)

Kontakt: Fitzpatrick (www.fitzpatrick.se)

Klicka här för att visa nyhetsartikel

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Snygg! Me like!

• 2 veckor senare...
Postat

Detta interface är verkligen en game changer. Tror det kommer sälja riktigt bra.

Det enda som känns lite negativt är att den inte går att köra på bus power. Jag förstår att de valt bort det för att inte begränsa sig, men de hade kunnat gjort så den gick att köra med begränsad funktionalitet.

Sen hade jag önskat ett hörlursuttag till. Tycker det är märkligt hur få interface av denhär typen som har det. Det måste vara ett otroligt vanligt scenario att två sitter och trackar i samma rum och behöver medhörning i lurar, kanske med två olika mixar. Men tack och lov finns det ju två extra utgångar som man kan köra in i en hörlursförstärkare. Ändå onödigt meckigt för en enhet som är tänkt att ha allt man behöver för sådana sammanhang.

Annars tycker jag det är klockrent verkligen. Bra transperanta pre-amps och sen analog pre-amp modellering i världsklass på det.

ADAT-ingången är verkligen grädden på moset.

Ska invänta lite fler omdömen från folk, men hör jag inget negativt så kommer jag tveklöst köpa en sånhär.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.