Mats Stålbröst Postat 20 januari 2014 Dela Postat 20 januari 2014 Du hämtar bilder, som måste vara i gråskalor, ur bildbiblioteket på din Ipad. Därefter kan du spela musik genom att röra vid skärmen och flytta fingrarna över bilden. Vosis översätter pixlarna i bildens nyanser till frekvenser, toner. Du kan även styra sådant som filterfrekvens och mängden efterklang på samma sätt. Appen har sex rösters polyfoni uppdelat på tre röster syntes och tre röster med vars hjälp du kan loopa delar av en bild för att på så sätt skapa droner och klangsjok. Enligt tillverkaren kommer Vosis få fullt stöd för Audiobus inom kort, så att du kan spela in stycken och effekter för vidare bearbetning. Vosis kostar 15 kronor i Apples nätbutik App Store och kräver IOS 6.0 och en Ipad. Tillverkare/kontakt Image Sonification (www.imagesonification.com) Se en film om Vosis: http://vimeo.com/83653325 Klicka här för att visa nyhetsartikel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 20 januari 2014 Dela Postat 20 januari 2014 Låter lite spännande Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 20 januari 2014 Dela Postat 20 januari 2014 usch 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 20 januari 2014 Dela Postat 20 januari 2014 Varför Usch? Leve datamaskinerna! Släng stråken o köp en machine! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 20 januari 2014 Dela Postat 20 januari 2014 Rubriken fick mig att tänka på en gammal sketch med Magnus&Brasse, där någon av dem hade fått tag på ett keyboard med olika färger på tangenterna för att man lätt skulle kunna spela olika låtar från en bok som följde med, där noterna var färgkodade. Problemet var att han var färgblind, så det blev inte så kul när han bara kunde spela grå-grå-grå-grå-grå... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
everlastingrecords Postat 20 januari 2014 Dela Postat 20 januari 2014 Jag gillart! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 20 januari 2014 Dela Postat 20 januari 2014 Varför Usch? Leve datamaskinerna! Släng stråken o köp en machine! Det ska vara riktigt dragspel. Snoddas kunde sjunga utan mikrofon han. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ONSatan Postat 20 januari 2014 Dela Postat 20 januari 2014 Det ska vara riktigt dragspel. Snoddas kunde sjunga utan mikrofon han. Och så gick det ju jävligt bra för Snoddas också (död...) 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 20 januari 2014 Dela Postat 20 januari 2014 Jag menar; usch, jag har ju ingen I-Paddy. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
everlastingrecords Postat 20 januari 2014 Dela Postat 20 januari 2014 Jag menar; usch, jag har ju ingen I-Paddy. Kanske kommer en variant för din Ifön. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 20 januari 2014 Dela Postat 20 januari 2014 Kul idé på spectralsynth, eller vad det heter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.