Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej jag har Cubase 7 och Steinberg CI1 ljudkort med phantomingång, men får så låg ingångssignal, både på kondensatormick och dynamisk mick. Har nån en förklaring eller tips på lösning.

Annons
Postat (redigerat)

Om du spelar in i cubase, och kollar över det inspelade, vad peakar sången på i dB? Preamp - Hur många procent av max? Finns det ngn dämpning (pad) på micken eller på kortet som du kommit åt?

Redigerat av laban1
Postat

använder du xlr-kontakt till ljudkortet

har du rätt drivrutin i cubase? du spelar kanske in med den inbyggda micken på datorn...

hur mycket gain har du dragit upp på ljudkortet?

Postat

Tack för era svar. Jag har phantom-matning på och max gain och måste ändå sjunga mycket starkt tätt intill micken för att nå upp i topp i utslag. Tyvärr vet jag inte vad xlr kontakt är och inte vad som menas med pad och hur jag hittar det. Tacksam för svar.

Mats bj

Postat

måste ändå sjunga mycket starkt tätt intill micken för att nå upp i topp i utslag.

Om du spelar in i cubase, och kollar över det inspelade, vad peakar sången på i dB?

Sätt bitar=24, det räcker alltså att utslaget når till -10dB eller -12dB någonstans där på peakarna,

du kanske inte har några problem.. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.