Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

✶ 15-05-1951 - ✝ 18-01-2014

fergie.jpg

Sångaren Fergie Frederiksen har avlidit efter en lång kamp mot cancer. Fergie var mest känd som en av medlemmarna i Toto i mitten på åttiotalet då han bland annat medverkade på albumet "Isolation". Fergie har under åren släppt ett antal soloalbum där det senaste "Any Given Moment" gavs ut i augusti 2013.

Fergie Frederiksen blev 62 år.

Han hade en sån elastisk vass röst. Helt fantastisk röst

Redigerat av KillwithSkill
Annons
Postat

R.I.P. ännu en begåvad musiker som rycks bort i förtid av den förbannade cancern, hans röst låter på detta klipp fantastiskt ren och high-pitch, inte många eller ens någon sångare som kan stoltsera med en sån kvalité i den åldern...

Postat

Hans röst lätt väldigt bra på videon, precis som det var fortfarande 80-talet

Toto inget favorit band men gjort några riktigt bra låtar.

R.I.P

Postat (redigerat)

Helt otroligt att han aldrig tappade kraften och styrkan under alla åren.

Det är ingen skillnad på första klippet och det här med Toto för 33 år sen.

http://www.youtube.com/watch?v=TSCxoxQA77M

För mig var Fergie Toto´s bästa sångare nånsin. Josef Williams var bra när det begav sig men han som många andra har tappat rejält med åldern. För att inte tala Bobby Kimball, vilken gaphals. Sjunger riktigt illa nu förtiden. För att inte tala om Jean Pierre Barda-kopian som sänkte bandet med hans mjäkiga bää-bää-vita-lammsång.

Redigerat av KillwithSkill
Postat

F-n va tråkigt! Fick precis se att en bekant till mig hade blivit tillfrågad om att spela på hans nästa platta, men det kommer ju då aldrig ske tyvärr. R.I.P Fergie!

Postat

F-n va tråkigt! Fick precis se att en bekant till mig hade blivit tillfrågad om att spela på hans nästa platta, men det kommer ju då aldrig ske tyvärr. R.I.P Fergie!

Fergie var ju i Sverige för nåt årsen med Legends Voices of Rock, med Bobby Kimball och Bill Champlin (Chicago) och Joe Lynn Turner (Rainbow, Deep Purple) Med i svenska kompbandet var bl.a Tommy Denander och Sayit Dölen. Tydligen så har dom haft samarbete rätt mkt.

630Legends-11.jpg

Postat

Fergie var ju i Sverige för nåt årsen med Legends Voices of Rock, med Bobby Kimball och Bill Champlin (Chicago) och Joe Lynn Turner (Rainbow, Deep Purple) Med i svenska kompbandet var bl.a Tommy Denander och Sayit Dölen. Tydligen så har dom haft samarbete rätt mkt.

630Legends-11.jpg

Ja, min bekant spelar trummor med dem. Pontus Engborg heter han.

MVH

Anders

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Har noll koll på vilka som sjöng i toto. Kan bara några låtar. Men vilken pipa han hade och lät lika bra i hög ålder. Inte många som gör det. Dio var en annan av de få.

Postat

Ja, min bekant spelar trummor med dem. Pontus Engborg heter han.

MVH

Anders

Härligt! Det skulle vara en ära att få kompa några av världens bästa sångare 🙂

Snälla, håll er till ämnet och bemöt varandra med en trevlig ton.

MVH

Anders

Tack!

Postat

Härligt! Det skulle vara en ära att få kompa några av världens bästa sångare 🙂

Ja, det håller jag verkligen med om.

MVH

Anders

Postat

630Legends-11.jpg

Det är riktigt ledsamt och tragiskt. Hade förmånen att få träffa Fergie för intervju och plåtning vid ett av dessa tillfällen när de spelade. Fantastiskt bra svenskt band och en förvånansvärt bra Fergie - trots att han var märkt av sin sjukdom.

R.I.P.

• 5 veckor senare...
Bubblicious (oregistrerad)
Postat

Fan va sorgligt....

Otroligt bra sångare som nog bevisade att han nog inte fick fortsätta i Toto beroende på annat än att han inte kunde sjunga...

Känner att i våra breddgrader fick en hel del upprättelse med Legends of Rock!

Rest in peace.

Postat

Det är så sjukt trist att Fergie inte klarade sig längre! Han var en otroligt vänlig och trevlig människa, och dessutom en fantastiskt sångare.

Jag spelar trummor på sista skivan, och det är några andra svenskar med på gitarr också:

Robert Säll från Work of Art (som även jag spelar i), Peter Fristedt spelar ett solo på ett outro, och fantastiska Sven Larsson på flera låtar.

På översta videon är det inte tjejen som syns i bild, utan en amerikan som heter David Coyle. Grymt bra gitarrist!

Jag är sjukt glad att jag fick chansen att jobba med denna gigant! Vila i frid, Fergie!

• Gilla 1
Postat

Det är så sjukt trist att Fergie inte klarade sig längre! Han var en otroligt vänlig och trevlig människa, och dessutom en fantastiskt sångare.

Jag spelar trummor på sista skivan, och det är några andra svenskar med på gitarr också:

Robert Säll från Work of Art (som även jag spelar i), Peter Fristedt spelar ett solo på ett outro, och fantastiska Sven Larsson på flera låtar.

På översta videon är det inte tjejen som syns i bild, utan en amerikan som heter David Coyle. Grymt bra gitarrist!

Jag är sjukt glad att jag fick chansen att jobba med denna gigant! Vila i frid, Fergie!

Härligt hefu 🙂

Det där är stort, mkt stort!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.