Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Stämapparater i all ära... men bäst är örat...

Det är en konst att lyssna och spela samtidigt...

Det är bara att öva på!

/per

Annons
Postat

Örat är väl bara bäst om man har tillräckligt bra gehör? Själv har jag spelat gitarr i över tio år, och känner mig fortfarande väldigt osäker på att stämma gitarren efter gehör, speciellt vissa dar! Då är det skönt att kunna få det svart på vitt med någon apparat! (Eller men lite lysdioder i a f). Sen eklart att en del stämapparater inte funkar något vidare. Den inbyggda i min Yamaha DG-stomp har jag t ex aldrig lyckats stämma gitarren ordentligt efter, medans en billig Arion stämapparat (sån har nog alla gitarrister haft?) fortfarande funkar prickfritt efter 7 år (helt otroligt, konstruktionen är ju allt annat än gedigen! 😳).

Hursomhelst, vore intressant att få veta om trådstartaren fått rätt på gitarrerna? Spelar han inte gitarr själv så kan jag tänka mig att vissa förslag som framlagts här inte varit speciellt populära när han presenterat dom för bandet...

Postat (redigerat)
Hursomhelst, vore intressant att få veta om trådstartaren fått rätt på gitarrerna? Spelar han inte gitarr själv så kan jag tänka mig att vissa förslag som framlagts här inte varit speciellt populära när han presenterat dom för bandet...

Håller med... 😄

håller av ... 😛

håller på... 😳

Oskar_E var är du?

Vi vill veta!

Har du fått kicken som bandets producent och inspelningstekniker? Eller fått en ståplats på hamnbottnen någonstans ? Gitarrister är ett kinkigt släkte, de blir lätt stötta i kanten* 😄

Det som inte dödar, härdar.... 🙂

.. jag är själv gitarrist, om det inte framgått tidigare ... så jag har rätt att "småretas" med mina gelikar 😆

Det finns ju alltid pluggar såsom TC electronics Helicon, eller Antares autotune att ta till... 😄

/He Hå

Redigerat av HeHå

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.