Jump to content
Annons

Hjälp med skivtitel

rockstone

Recommended Posts

Annons

Hade varit roligt att veta lite mer om er grupp. Vad förkortningen står för, vilken ålder ni är i, vad syftet är med gruppen - hobby/seriöst/satsning/ mm. På så sätt skulle det vara 'enklare' att komma på en titel för ER. Coola namn i all ära men det blir ganska betydelselöst utan en vettig story bakom. Men Resort är fortfarande bäst 😉

Dela på andra sajter

Middleman (oregistrerad)

Boogie the liver four life!

Fortsättning på de tidigare namnen...

ni får skivkronologin på löpet, verkar ju viktigt.....

dessutom är ni ju fyra i bandet vad jag kan se och förstår.....

viss cirrhosis-antydan men alla glädjeämnen har ju baksidor.....

fast ni kanske inte ska trycka på vinyl? Se de där blev sådär va...? 😉

och det alkoholfria alternativet tillgodoses även genom att boogie betyder skumpa....

Okey, den sista kan jag inte riktigt krångla mig ur metaforiskt... blev en rundgångare.... 😉

anyway, mina pillermariga Four Cents. /mvh MiddleMan

(ett följdalternativ blir således "Our two cents twice!"

eller genialiskt enkla "Rock'n'roll four by four!") 🥰

Redigerat av Middleman
Dela på andra sajter

Hade varit roligt att veta lite mer om er grupp. Vad förkortningen står för, vilken ålder ni är i, vad syftet är med gruppen - hobby/seriöst/satsning/ mm. På så sätt skulle det vara 'enklare' att komma på en titel för ER. Coola namn i all ära men det blir ganska betydelselöst utan en vettig story bakom. Men Resort är fortfarande bäst 😉

Detta är bara ett hobbyband, men vi spelas ganska ofta på radio(som jag tycker att e roligt)

Vi är 3 pers på ca 35 år och basisten är 23 eller nåt sånt,

BFM stog för big fat mama ( en gammal status låt) men jag tycker det är lite fånigt så ja försöker komma påm en annan betydelse, men jag har inte lyckats änn

Dela på andra sajter

Skiva kanske inte måste heta nåt med rock n roll, men det är ju bra om man förstår att det är rock n roll på skivan, var tanken

Kan inte skivan heta bara "rock 'n' roll"?

Tror en just d skiva hette så men det var länge sedan.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.