Jump to content
Annons

Recommended Posts

Dmark86 (oregistrerad)
Postat

Då sitter jag där igen. Efter vad som känns ett århundrade av flexande och lyssnande söker sig nu mina trötta fingrar till forumet för att helt enkelt be om hjälp.

Mitt youtube-bibliotek med tutorials är större än Hogwarts samling av magiska formler men jag har ännu inte lyckats hitta rätt och det låter fortfarande dåligt.

Har utsatt mig för logics sadism allt för länge och söker nu helt enkelt en person som har lust att flexa min vocal åt mig eller väldigt grundligt (nästan som att förklara för en person som aldrig har sett en dator) om hur man faktiskt använder verktyget.

Annons
Postat

Vad är det du ska göra då? Är det timing eller pitch du ska ändra?

Är det timing så är det väl bara att köra auto, alternativt monophonic som val, annars är det ju pitch om det låter surt.

Ändrar du timings så är det ju bara att sätta ut eller använda de markers som redan finns för att dra saker på rätt plats tills det låter bra, man behöver inte använda alla som sätts ut om man inte sjungit väldigt otajt. Kvantisera är ingen hit om det inte är en väldigt rytmisk sång så det kan vara avslaget.

Pitch finns det nån tutorial om vet jag, det är nog bara att googla. Jag är inte SÅ haj på det här själv heller men jag brukar dubbelklicka på sångfilen så den dyker upp i audioeditorn, kan inte säga om det finns fler val då men man ser lite bättre tycker jag.

Postat (redigerat)

det är lite svår att förstå vad du vill

youtube är ofta bra

http://www.youtube.com/watch?v=ncyW6JV1H0I

flex är time strech och låter oftast inte så bra

beat mapping kan då vara bättre då du ändrar tempo utifrån en ljudfil

du kan även slice:a ljud och flytta runt varje sample eller använda esx24

http://www.youtube.com/watch?v=4WAJ25qQckQ&ntz=1

edit: det finns slicing som val i flex och då används ingen timestrech 🙂

Redigerat av spass

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.