joFo Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 redrum -> cubase Jag vet lösningen heter rewire, men hur gör jag om jag skapar ett beat i redrum och vill kopiera in det i cubase, alltså exportera in det som en midi-fil? Jag vet att man kan göra en audio mixdown men det är inte så jag vill ha det... några förslag? 😄 Hade! //joFo
Pazo Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 File/Export Midi File, i reason alltså. Då får du ut en midi fil av de du har "skrivit" in i sequencern...
joFo Postat 1 april 2005 Trådstartare Postat 1 april 2005 Men om jag använder step seqencern i redrum skrivs det väl inget alls till midi-filen, eller? //joFo
Piffen Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 ingen aning om det kommer med eller inte.. men det är lätt ordnat. markera redrum i sequencern. högerklicka på redrummodulen och tryck copy pattern to track. då kopieras det du programmerat ner till sequencern.. och voila. du kan exportera bäst du vill. 😉 //smulan
joFo Postat 2 april 2005 Trådstartare Postat 2 april 2005 Rock'n roll! Konstigt att del saker verkar så lätt när man vet hur man ska göra 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.