NichlasDahl Postat 12 januari 2014 Postat 12 januari 2014 Hej! Försöker installera pluggar, datorn säger dock ifrån då jag verkar behöva uppgradera men dator till en nyare version, idag har jag 10.6.8. Har bara hört negativt om Mavericks, därav har jag valt att inte uppgradera då det fungerar utmärkt för mig i dagsläget. Är det ett absolut no no, eller borde jag uppgradera? Kör med Logic Pro 9 och vill helst inte byta till X eller att det ska strula med mitt Logic och mina nuvarande pluggar pga att jag uppgraderar till Mavericks. Vad säger ni?
KillwithSkill Postat 12 januari 2014 Postat 12 januari 2014 Du har ju inget val! Vill du installera dina nya pluggar som kräver nyare OSX så måste du ju göra det. Och dina nuvarande pluggar finns alla gånger uppdaterade för nyare OSX. Snow Leopard och Logic Pro 9 är ju rock solid. Sen kom Lion som fuckade upp rejält, sen Mountain Lion som var en rejäl förbättring. Vad det gäller Mavericks så har det vart ganska harmlöst mot Logic Pro 9. Inga problem mig veterligen. Dock så har Mavericks vart knasigt med andra program. Bl.a Quicktime och annat störigt med ex iCloud samt att det har kommit nytt iLife och iWork. Vad det gäller Logic Pro X så skulle jag vänta ett tag till. Visserligen så uppdateras det hej vilt och rejält mkt. Men det är fortfarande inte bra. Tänk dock på att Mavericks är 100% 64 bitars. Så vissa av dina program kanske inte fungerar men eftersom Snow Leopard är så pass gammalt så har det alla gånger kommit uppdateringar. Så mitt råd är att uppdatera! Glöm inte att göra backup på det viktigaste!
Claes Holmerup Postat 12 januari 2014 Postat 12 januari 2014 En annan som har haft trassel med Mavericks och INTE rekommenderar uppgradering i nuläget: http://www.kontrollr...36392.msg264225
joachime Postat 12 januari 2014 Postat 12 januari 2014 Jag uppgraderade till Mavericks och kör idag Logic 9 och Logic X utan problem.
drloop (oregistrerad) Postat 12 januari 2014 Postat 12 januari 2014 En annan som har haft trassel med Mavericks och INTE rekommenderar uppgradering i nuläget: http://www.kontrollr...36392.msg264225 Fast det är en gammal version av Cubase och han går från 32 bits arkitektur in i 64 bits...
nidlarn Postat 12 januari 2014 Postat 12 januari 2014 Upplever att Logic 9 funkar sämre på Mavericks jämfört med Mountain Lion. Dock körde jag alltid 9.1.5 på ML, och den verkar inte vilja funka i Mavericks. Logic X funkar däremot skitbra, och är snabbare än 9an.
NichlasDahl Postat 15 januari 2014 Trådstartare Postat 15 januari 2014 Det är ju så att jag även har "ful-pluggar" installerade på datorn, som man helst vill ska följa med =/.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.