Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Hur går man till väga när det gäller samplingar via EXS24? (Logic)

Jag har samplade trummor som jag lagt in i EXS24 för att använda midisynthen. Det blir dock en otrolig skillnad från att ha ett vanligt audio-spår till att lägga in det i EXS24, volymen och trycket i trummorna sjunker oerhört.

Jag vill som sagt kunna spela in mina trummor/samplingar via midisynthen istället för att dra in samplingarna i ett spår och manuellt klicka och dra där jag vill ha dom placerade, oldschoolstyle jag vet, är både jobbigt och ger noll i känsla. Skyller endast på min lathet.

Har kollat runt en del på youtube för att få klarhet. Har även kollat in klipp där folk använder sig av sin midisynth för trummor, skillnaden är att dom får ett jäkla tryck i sina kicks, snares, you name it. Vad gör jag för fel?

Har dom redan färdiga presets som dom använder, eller använder dom sig av har ett helt annat program?

Förlåt för alla dessa dumma frågor, men någon gång måste man ta sig i kragen och lära sig.

/Nichlas

Annons
Postat

i logic 9 står volymen i exs24 på -6db när du börjar

volymen är också anslagskänslig (går säkert att ändra)

tänk också på att spela upp rätt ton för en sample annars spelas den upp i fel hastighet och pitch beroende på inställningar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.