Razamanaz Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 Elbas är ju egentligen busenkelt att spela in! Jag brukar lina eqa bort allt högt och fet kompressor med lång relese Jag gillar ju Waves pluggar och har de flesta! vilka waves pluggar rekommenderas?
Jon Rinneby Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 1176 eller la2a funkar oftast, för att inte säga alltid, på bas. /Jon
Razamanaz Postat 4 januari 2014 Trådstartare Postat 4 januari 2014 måste testas tack! Har bara kört La2a på sång den har antingen varit helt gudomlig där eller helt fel, inga mellanting!
JohnRick Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 Vilka wavespluggar rekommenderas? För att åstadkomma vad? Är det kompressorer och EQ du är ute efter? Eller specialare som Maxbass i parallellprocessning medelst bussar? Själv brukar jag dubblera, ibland trippla basspåren och låta dem fokusera på olika register innan jag blandar dessa. Alla former av dist är också välkommet. Gillar API f.ö.
Signia Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 Håller med ovanstående, och lägger till API-2500. En av de bättre rena kompressorerna 'out there'.
Razamanaz Postat 4 januari 2014 Trådstartare Postat 4 januari 2014 gillar "tråkiga" raggsocka fetbas ljud!
joachime Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Jag använder olika pluggar beroende på hur det låter och vad jag vill åstadkomma. Behöver det stå just Waves på pluggarna kan jag rekommendera Bass Rider för att jämna ut nivåerna, Waves R-Bass för att ge fylligare botten och CLA Bass för grynig dist och luftig chorus. Kompressor och eq funkar i princip vad som helst. Annars brukar jag använda någon stärkarplugg (till exempel Logics inbyggda eller Softubes Bass Room) för att ge liv till den lajnade signalen och ibland något kortare rumsreverb. Soundtoys Little Microsshift är annars ett bra tips för att ge fyllighet och stereobredd även till basinstrument.
Die Hard (oregistrerad) Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Soundtoys Little Microsshift är annars ett bra tips för att ge fyllighet och stereobredd även till basinstrument. +1.
Razamanaz Postat 6 januari 2014 Trådstartare Postat 6 januari 2014 måste inte stå waves på den, men jag har nästan alla waves typ!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.