Jump to content
Annons

Ljudkort igen...

psykadelisk (oregistrerad)

Recommended Posts

psykadelisk (oregistrerad)
Postat

Har beskrivit för er mer insatta här på forumet vad jag sökte i ett ljudkort och fått ganska entydiga svar på att jag skulle satsa på M- audio audiophile 2496. Så långt är allt klart som korvspad, varpå jag letar runt lite efter lägsta pris på nätet och hittar detta kort: M-AUDIO Revolution 7.1 PCI ljudkort Mac/PC också på 24 bit och 96khz, ca 500 kr billigare. Om jag inte ska spela in instrument utan bara ska arbeta med samplers, synthar och sequensers i burken är det någon skillnad på detta kort. Är det olika fysiska kretsar i korten med olika ljudkvalite eller är det något annat som är skilnaden? Har också funderat på en 0zone med externt audiophile kort, vad har ni att säga om den?

tacksam för lite råd och tips

'

Martin

Annons
Postat

Jag kanske är ute och cyklar nu... Men inte spelar det väl någon roll vad man har för ljudkort angående inspelningskvaliteten när det gäller MIDI? *shrug* Jag vet faktiskt inte. Bara nått jag fått för mig kanske, som sagt? 😠

Postat

midi är vell bara signaler, så jag tor inte det går att få "bättre" signaler, men du kan snababre signalre, och det är juh lite beroendå på ljudkort..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.