Jump to content
Annons

Crumar compac synt 1970 tal, hjälp!

Recommended Posts

Freddan (oregistrerad)
Postat

Hej alla analogsynt vänner!

Är en lycklig nybliven ägare till en Crumar compac synt .Tydligen väldigt ovanlig då den knappt går att hitta på nätet.

Är en 2 oscillator synt och split bar över klaviaturet.

Underbart ljud i den med härliga filter, men den stämmer inte över klaviaturet mer än några toner.!

I 1 osccillatorsläge stämmer den lite längre över klaviaturet men hopplöst out of tune med båda osccillatorerna aktiva. Oscillator 1 och 2 kan stämmas emot varandra och det funkar . Finns ingen synlig tuneknapp utanpå.

Det enda jag gjort är att jag öppnat den och rengjort alla skjutreglage/pottar med kontakt spray då jag inte är kunnig i elektronik.

Hoppas på tips från nån på forumet på hur jag kan få denna att fungera fullt ut. kanske det finns nån kunnig som kan hjälpa mej,post-2399-0-91362200-1388743786_thumb.jpg mot betalning naturligtvis, eller kan tipsa om nån bra meckarverkstad!

Bor i Stockholm! / MVH Freddan

Annons
d-b (oregistrerad)
Postat (redigerat)
eller kan tipsa om nån bra meckarverkstad!

Bor i Stockholm! / MVH Freddan

Kul synt!

Jam i Stockholm (jam.se) har väl en serviceverkstad som sysslar med sånt här, tror jag.

Redigerat av d-b

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.