Neosus Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Har soundcloud massor av problem eller? 😠 Toppager
Zakyath Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Här är lite blippblopp! (har jag postat denna förr?) https://soundcloud.com/grahnsmusik/jox ja, kanske.. ? bra drag iaf ☺️ roligare än en del låtar som spelas på dansgolven idag..
SadamJR Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Här är lite blippblopp! (har jag postat denna förr?) https://soundcloud.com/grahnsmusik/jox Inte dumt alls. Tycker bäst om slutet där det nästan låter lite atonalt. Saknar en melodi över det hela, men det kanske inte ska va nån? Hittade ett par gamla skräplurar i en låda så nu har jag ljud. Nu riskerar alla som lägger upp nåt att bli recenserade av mej.
Neosus Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Inte dumt alls. Tycker bäst om slutet där det nästan låter lite atonalt. Saknar en melodi över det hela, men det kanske inte ska va nån? Hittade ett par gamla skräplurar i en låda så nu har jag ljud. Nu riskerar alla som lägger upp nåt att bli recenserade av mej. Kul! Jo jag tänkte egentligen utveckla till en melodi där på slutet och slutligen go bananas..
Algotezza Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Har soundcloud massor av problem eller? 😠 Toppager Massor av moln kanske...
Guitar Nilsson Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Jag gör låtar helt egoistiskt, sådant jag själv skulle vilja höra. Men framförallt sådant jag alls kan göra, om jag ska vara ärlig. Har ju inte gott gitarrvägen till musiken och tänker därför inte låtar i termer av ackord och ackordsföljder utan i form av fraser, loopar och rytmer. Märks väl? Följer inga mönster heller så därför är det svårt för andra att känna igen sej. Låtar som tilltalar andra ska ju ha en dimension av igenkänning och en av något nytt och unikt. När musiken inte bygger på igenkännbara mönster blir det mesta främmande och konstigt för en, svårlyssnat. Jag strävar inte efter att vara originell och unik. Ärligt talat kan jag inte bättre än det jag gör. Det är lättare när jag skriver texter, för där har jag mönster att utgå från om jag vill, t.ex. sonett, haiku. Jag har gått flera kurser i Creative Writing men bara gått kurser i att spela trombon när det gäller musik, inte i musikkomposition eller dylikt och det är ju inte så svårt att höra. Jag tycker alltså inte det har något värde i sej att inte hålla sej till mönster, vara "gränsöverskridande" eller att vägra göra lättlyssnade låtar av något slags pretto avantgardeskäl. 😊 Jag gör det jag kan men gör inte det jag inte kan... Tidiga pink Floyd blev influerad av nåt skumt band (glömt namnet) som enbart improviserade fram diverse ljud, de höll sig inte till några ackord eller melodier alls, de spelade inte ens rytmiska grejjer. Bar ljud. Gitarristen stämde aldrig gitarren och slog på strängarna med järnbitar mm. Skulle varit kul att se… En stund i alla fall. I går tog jag ut trummattan ur studion o vände på trumsetet. Det lät genast skiiiiit, o så illa att jag tänkte att jag måste väl ha inbillat mig att det lät så mkt bättre innan. Vad har jag lagt ut pengar på, jag som inte ens kan trumma mer än en trumma i taget. Men idag la jag dit en ny renare o snyggare indiskaktig matta o vände tillbaka trummorna, tjoho, nu låter de svinbra igen, särskilt kaggen. Att rikta den nära in i rumshörnet måste ha blivit helt fasfelsaktigt eller nåt. Knepigt att det kan skilja så mkt. De stod ju på samma ställe, men bara vända åt två olika håll. Märklo.
slejnard Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Giigget gaakk göött! ☺️ Fick kaffe efteråt åxå 😑
Neosus Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Giigget gaakk göött! ☺️ Fick kaffe efteråt åxå 😑 Va trevligt! ☺️
Zakyath Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 http://youtu.be/LDsg6Z4sQWM lite akustiskt gitarrpling 😑
Zakyath Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 har för mig att marlboro-mannen egentligen rökte camel
Fidden Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Varför då? För mig handlar det om ett hållbart samhälle i stort, miljön inräknat.
SadamJR Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 (redigerat) För mig handlar det om ett hållbart samhälle i stort, miljön inräknat. Vad har dina arbetskamrater att göra? Redigerat 27 januari 2014 av SadamJR
D Vibe Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 😄 Det handlar bara om fördomar från min sida angående mina arbetskamrater och dess eventuella inställning till mp.
SadamJR Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Det handlar bara om fördomar från min sida angående mina arbetskamrater och dess eventuella inställning till mp. Jag skulle inte tala om det här om jag vore som du.
D Vibe Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Jag skulle inte tala om det här om jag vore som du. Äsch. Längstah känns som en vänstermulle- och trädkramartråd ändå 😉
Neosus Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Rösta på mig och mitt Pannkaks parti så ska ni få se på andra bullar.. eller nej jag menar pannkakor 😑
drloop (oregistrerad) Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Hur ska vi ha det nu? Är du moderator eller inte? 😱
SadamJR Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Äsch. Längstah känns som en vänstermulle- och trädkramartråd ändå 😉 Det är ju iofs ett tag sen henber var här sist.
D Vibe Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Kom just på att jag är lite sugen på att köpa ett rejält orkesterljudbibliotek. Får sådana cravings då och då, men tycker aldrig att jag har riktigt råd..
Memphis Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Något för memphis? http://forum.studio....er-hans-zimmer/ hehe för några år sedan kanske, när jag sysslade med sånt.
Algotezza Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 (redigerat) Äsch. Längstah känns som en vänstermulle- och trädkramartråd ändå 😉 Inte hela tiden. Sorry om det blev lite mycket vänsterminnen ett tag... Ibland kommer vi dock in på livets väsentligheter, kaffe. Nu på kvällen med fet semla för vår här del på Klangvägen! Kul att ha adress Klangvägen! Rösta på mig och mitt Pannkaks parti så ska ni få se på andra bullar.. eller nej jag menar pannkakor 😑 Pannkakspartiet - PKP... PK-partiet? Redigerat 27 januari 2014 av Algotezza
Recommended Posts