Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Hur ska vi ha det nu? Är du moderator eller inte?

Val i år - vinner moderator eller komminister? 😉

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hjärtat till vänster. Inget jag döljer.

Vänster för mej med.. Var med i proggrörelsen på 70-talet, Föreningen Lunds Musik- och Hantverkshus, och vi anordnade parkfester och konserter, alternativschlagerfestival. Och så spela jag trombon i Röda kapellet i Lund. Sista insatsen var under antikärnkraftskampanjen -80.. Sen flytta vi till Malmö och då rann min vänsteraktivitet ut i sanden men jag fortsatte rösta åt det vänsterhållet..

Har aldrig legat på soffan. Ett tag rösta jag i kyrkovalet med.

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag inget större politiskt hjärta. Är för skeptisk till min läggning.

Inget parti passar mej helt. Jag väljer att aktivt välja så att säja. Soffliggeri är också ett val. Om än passivt. Men folk får göra som de vill. Har man gjort sitt val och det blev som det blev, kan man inte klaga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag varit grön de senaste valen..inget jag vågar säga till mina arbetskamrater 😱

Jag har röstat på både V och MP - pendlar mellan dem. Mest har det blivit V. Var med i partiet 79-89. Gick ur - sen föll Sovjet och muren. Samband? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

And now for something completely different:

KaffeDax - ett av livets väsentligheter!

Förresten, var någon på Kraftwerkveckan föra veckan i Sthlm?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver du vanliga låtar nån gång?

Jag gör låtar helt egoistiskt, sådant jag själv skulle vilja höra. Men framförallt sådant jag alls kan göra, om jag ska vara ärlig. Har ju inte gott gitarrvägen till musiken och tänker därför inte låtar i termer av ackord och ackordsföljder utan i form av fraser, loopar och rytmer. Märks väl? Följer inga mönster heller så därför är det svårt för andra att känna igen sej. Låtar som tilltalar andra ska ju ha en dimension av igenkänning och en av något nytt och unikt. När musiken inte bygger på igenkännbara mönster blir det mesta främmande och konstigt för en, svårlyssnat. Jag strävar inte efter att vara originell och unik. Ärligt talat kan jag inte bättre än det jag gör.

Det är lättare när jag skriver texter, för där har jag mönster att utgå från om jag vill, t.ex. sonett, haiku. Jag har gått flera kurser i Creative Writing men bara gått kurser i att spela trombon när det gäller musik, inte i musikkomposition eller dylikt och det är ju inte så svårt att höra.

Jag tycker alltså inte det har något värde i sej att inte hålla sej till mönster, vara "gränsöverskridande" eller att vägra göra lättlyssnade låtar av något slags pretto avantgardeskäl. 😊

Jag gör det jag kan men gör inte det jag inte kan...

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...