Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Jag kollar på dokumentärfilm om en snubbe som är själv ute i det vilda under 3mån. Intressant och rätt underhållande.

Sett klart. Den var väldigt rörande också. Det är sällan jag blir gråtfärdig.

And that´s a proper Pagetopper! 😄

Nämen såatteee

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lät väldigt bra alltså 🙂 sen tyckte jag sången lät avsevärt bättre i det lägre läget också

För övrigt har jag börjat få ont i handleden vid gitarrspel :S ska nog ta det lite lugnt med spelandet tills jag kommer på hur jag ska lösa det...

Link to comment
Dela på andra sajter

låter bra, blir kul att se vad sångaren går för ☺️

kritik:

tror rytmetiseringen i leaddelen precis innan versen är för off för sitt eget bästa 😮 eventuellt är den och solot lite omåttligt höga i volym också 😑

Solot är helt improviserat, det kommer bli bättre. 🙂 Och ljudet är redan justerat. xD Vi satte bara en mick mitt i rummet och tryckte på REC.

Tack för kommentarerna iallafall. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kaffedags ja! Jag dricker i en kopp med Mumin-motiv jag fått av dottern. Pappan och nån mer (Lilla My?) seglar ut till ön med den släckta fyren. Mamman, Mumintrollet och hon tjejmimintrollet står kvar på fastlandets klippor o tittar. Heter hon Snorkfröken? Nej va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriven inspelad å mixad på 7 timmar.

http://soundcloud.com/slejnard/i-have-thought

Skön låt, härlig annorlunda melodi.

Visparna är lite för diskantigt påträngande, bara lite. Lite mindre volym o treble o lite reverb. Är det mandolin du fisslar med till vänster?

Kaggeljudet borde fram lite mer också, det hörs under soloversen men försvinner annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det dax att mixa "Somliga går i trasiga skor"…. Jag har kört den live med enmansbandet i 15, 25 år, kanske 40(?) men aldrig spenat in den med sång o alltihop. Nu har jag lagt dit elgitarrer o sång till backtracken jag bara hade på ett stereospår på minidisc, så det mesta i grunden blir som det var. Det blir nog bra i alla fall. Fy fan vad jag älskar att spela elgitarr.

Nu ska jag ta mig tid att äta lite första frukost. Jag kommer när Cornelis Trasiga skor spelades första gången i TV, 1966, då var jag elva år. Inte mycket har gjort lika djupa intryck på mig. Det var gjort lite som senare tiders musikvideos med uteliggare liggande på parkbänkar. Fy fan att komponera en sån låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...