Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Du är ung än. Snart slår det!

Men att hitta nån att spela/sjunga med är aldrig fel

Slå ihop dig med någon!

jo då måste man ju bara hitta nån som e på samma nivå som en och som man klickar med musikaliskt... och det har ju inte hänt än 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter bra. Det är bara det där enminutersintrot jag har svårt med, men det ska väl va så. Hur får man den där avstannande effekten?

Enminuters intro är något som rör sig i genren kan förstå att man inte gillar det!

Den avstannande effekten kommer från Vari-Fi som hänger med Pro tools. Emulerar när man stannar ett rullband!

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag ska jag, om jag orkar, vända på studiotrumsetet, så kaggen pekar in i hörnet o pallen hamnar närmast portan. Nu är det allt för besvärligt att starta portan o sen ta sig in i hörnet o sätta sig o spena. Funderar starkt på att lära mig att trumma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag skrivit lite ute i storforumet. Nu kanske jag blir varnad o utesluten.

https://www.studio.se/index.php/topic/104790-yamaha-hs7-liggandes-eller-staende/#entry1535113

Hoppas åtminstone reta surdemonen lite. Tror ni han går på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummor e kul. Kan trumma lite 😑

Om jag programmera trummaskin lite enkelt först borde jag kunna följa den med lite övning. Eller också använder jag den programmerade kaggen o spelar resten själv. Jag blir så less på alla färdiga grejer. Även om jag fattade mig bättre på att använda färdiga jävla komp som nån annan gjort så fattar jag fan inte vitsen med det. Man ska väl för fan spela själv om det ska vara nåt konstnärligt? Att använda eazy drums o all sånt bös är ju som att färglägga i barnritböcker, i fälten markerade med R ska du ta en röda krita. När du är färdig har du gjort en jultomte.

Det är bättre att knulla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...