Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

@Fidden (sent svar): schysst 🥰 Du har ju som bekant en jävla fin pipa så... 😑

@alla som hänger på; det är inga stora, fancy eller långa grejer; en "punktmarkerings-kör" i ett par strofer samt en call and response-kör i slutet av en låt. Har bara börjat skissa än så länge. Återkommer med mer info och ljudfiler när det börjar arta sig, m'kay.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

själv tänkte jag gå och läggga mig tidigt, vore najs att inte vara zombietrött iallafall EN gång i januari.

Har seriöst försökt göra det i snart två veckor utan större framgångar. Så har gett upp. Det går helt enkelt inte, är säkerligen någon fysiklag som hindrar mig.
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon här som har erfarenhet av midi kontrollenheter? Jag vill ha en för att kunna dels kontrollera min Mark V-förstärkare, dels så planerar jag att köpa typ G-Major2 eller liknande rack-effektenhet och jag vill ha en "masterpedal" för att kunna kontrollera allting.

Det finns tre stycken jag kikat på:

Behringer FCB1010

149820.jpg

Billig, men stor (68x22cm). Verkar också lite krånglig att programmera.

Roland FC-300

109763.jpg

55x24, vilket är jävligt nice. Får bra betyg. Dyr liten jävla rackare dock!

Yamaha MFC10

120668.jpg

Ful, halvdyr och stor. 😛 60x21

Har inte hittat några andra som även innehåller expressionspedal?

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon här som har erfarenhet av midi kontrollenheter? Jag vill ha en för att kunna dels kontrollera min Mark V-förstärkare, dels så planerar jag att köpa typ G-Major2 eller liknande rack-effektenhet och jag vill ha en "masterpedal" för att kunna kontrollera allting.

Det finns tre stycken jag kikat på:

Behringer FCB1010

Billig, men stor (68x22cm). Verkar också lite krånglig att programmera.

Roland FC-300

55x24, vilket är jävligt nice. Får bra betyg. Dyr liten jävla rackare dock!

Yamaha MFC10

Ful, halvdyr och stor. 😛 60x21

Har inte hittat några andra som även innehåller expressionspedal?

Har ingen erfarenhet om MIDI med stärkare. Men jag tror du kan använda vilken som. Brukar generellt vara bra om du kan styra vilka MIDI-värden pedalerna kontrollerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon här som har erfarenhet av midi kontrollenheter? Jag vill ha en för att kunna dels kontrollera min Mark V-förstärkare, dels så planerar jag att köpa typ G-Major2 eller liknande rack-effektenhet och jag vill ha en "masterpedal" för att kunna kontrollera allting.

Det finns tre stycken jag kikat på:

Behringer FCB1010

149820.jpg

Billig, men stor (68x22cm). Verkar också lite krånglig att programmera.

Roland FC-300

109763.jpg

55x24, vilket är jävligt nice. Får bra betyg. Dyr liten jävla rackare dock!

Yamaha MFC10

120668.jpg

Ful, halvdyr och stor. 😛 60x21

Har inte hittat några andra som även innehåller expressionspedal?

Kompisen har haft båda (bland en massa andra modeller). Han säger såhär; Roland:en - alla dagar i veckan. Jag upplevde Behringen apsvår att programmera. Känns dessutom plastig (fast den inte är det) och fragil. Roland upplevde jag robust och stryktålig.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

ljudmässigt låter det schysst 🙂 men jag tycker din sång låter svajigare än den brukar! vad står på? det är så konsistent så det låter som att du försöker uppnå någon speciell effekt med föga framgång...

edit: nu använde jag nog konsistent med det engelska ordets betydelse.. men du förstår nog 😑

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

funderar på å lägga upp en tråd där man kan dela med sig av obskyr gammal rock... men är rädd för att det antingen bara blir jag som postar eller att folk envisas med att slänga upp massa gamla hits 😕

Helst med videos. Har du nåt exempel

Link to comment
Dela på andra sajter

Kompisen har haft båda (bland en massa andra modeller). Han säger såhär; Roland:en - alla dagar i veckan. Jag upplevde Behringen apsvår att programmera. Känns dessutom plastig (fast den inte är det) och fragil. Roland upplevde jag robust och stryktålig.

Tack! Exakt samma sak som jag också har läst. Och ja, Behringer verkar knepig som fan att programmera, utifrån dom YouTube-videor jag läst.

Kanske ska bita i det sura äpplet och köpa Roland-pedalen ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om kaffe stavades med ett C istället. Då hade man kunnat skriva en låt med ackorden C-A-F-F-E.

Fyfan vad sidan var bred då. Neosuuuuuuuuus?! 😠

Så gjorde Bach med sitt namn en gång. Jag gjorde själv en låt för några år sedan på de bokstäver i mitt namn som motsvarar tonnamn och som jag kallade The Name. Den här

https://soundcloud.com/algotezza/the-name

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...