CHAE Postat 22 januari 2014 Trådstartare Postat 22 januari 2014 @Fidden (sent svar): schysst 🥰 Du har ju som bekant en jävla fin pipa så... 😑 @alla som hänger på; det är inga stora, fancy eller långa grejer; en "punktmarkerings-kör" i ett par strofer samt en call and response-kör i slutet av en låt. Har bara börjat skissa än så länge. Återkommer med mer info och ljudfiler när det börjar arta sig, m'kay.
Memphis Postat 22 januari 2014 Postat 22 januari 2014 själv tänkte jag gå och läggga mig tidigt, vore najs att inte vara zombietrött iallafall EN gång i januari. Har seriöst försökt göra det i snart två veckor utan större framgångar. Så har gett upp. Det går helt enkelt inte, är säkerligen någon fysiklag som hindrar mig.
CHAE Postat 22 januari 2014 Trådstartare Postat 22 januari 2014 Goddäääämn, såg precis memphans hunk-bild 😮 :o 😮 Memphis looks gooooOOOOOoood! 🥰😊😱🙂
Neosus Postat 22 januari 2014 Postat 22 januari 2014 (redigerat) edit: Redigerat 23 januari 2014 av Neosus
SadamJR Postat 22 januari 2014 Postat 22 januari 2014 Tror att det kommer att gå bra, Sadam! Om du flyttar innebär det att det inte blir någon längstah-IRL i Åtvid? 😮😕🙁 Det kanske drog iväg lite där.
SadamJR Postat 22 januari 2014 Postat 22 januari 2014 Goddäääämn, såg precis memphans hunk-bild 😮 :o 😮 Memphis looks gooooOOOOOoood! 🥰😊😱🙂 Lite tysk porrfilm över det där.
CHAE Postat 22 januari 2014 Trådstartare Postat 22 januari 2014 Det kanske drog iväg lite där. Jaså jaha... Lite tysk porrfilm över det där. 😳😆🥰
Naymari Postat 22 januari 2014 Postat 22 januari 2014 Lite tysk porrfilm över det där. Memphis har ju ingen mustasch?! Väl?! 😮
Naymari Postat 22 januari 2014 Postat 22 januari 2014 Jobbar på det 😕 Du kan få godkänt om du ser ut såhär:
Guitar Nilsson Postat 22 januari 2014 Postat 22 januari 2014 Nu har jag spenat in en låt, första på långe pga hemskans förkylnung. Blue eyes crying in the rain blev det. Måste ha den på repertoaren….!
Micke H Postat 22 januari 2014 Postat 22 januari 2014 Någon här som har erfarenhet av midi kontrollenheter? Jag vill ha en för att kunna dels kontrollera min Mark V-förstärkare, dels så planerar jag att köpa typ G-Major2 eller liknande rack-effektenhet och jag vill ha en "masterpedal" för att kunna kontrollera allting. Det finns tre stycken jag kikat på: Behringer FCB1010 Billig, men stor (68x22cm). Verkar också lite krånglig att programmera. Roland FC-300 55x24, vilket är jävligt nice. Får bra betyg. Dyr liten jävla rackare dock! Yamaha MFC10 Ful, halvdyr och stor. 😛 60x21 Har inte hittat några andra som även innehåller expressionspedal?
Guitar Nilsson Postat 22 januari 2014 Postat 22 januari 2014 https://soundcloud.com/user7908154/blue-eye-crying-in-the-rain
Naymari Postat 22 januari 2014 Postat 22 januari 2014 Någon här som har erfarenhet av midi kontrollenheter? Jag vill ha en för att kunna dels kontrollera min Mark V-förstärkare, dels så planerar jag att köpa typ G-Major2 eller liknande rack-effektenhet och jag vill ha en "masterpedal" för att kunna kontrollera allting. Det finns tre stycken jag kikat på: Behringer FCB1010 Billig, men stor (68x22cm). Verkar också lite krånglig att programmera. Roland FC-300 55x24, vilket är jävligt nice. Får bra betyg. Dyr liten jävla rackare dock! Yamaha MFC10 Ful, halvdyr och stor. 😛 60x21 Har inte hittat några andra som även innehåller expressionspedal? Har ingen erfarenhet om MIDI med stärkare. Men jag tror du kan använda vilken som. Brukar generellt vara bra om du kan styra vilka MIDI-värden pedalerna kontrollerar.
CHAE Postat 22 januari 2014 Trådstartare Postat 22 januari 2014 (redigerat) Någon här som har erfarenhet av midi kontrollenheter? Jag vill ha en för att kunna dels kontrollera min Mark V-förstärkare, dels så planerar jag att köpa typ G-Major2 eller liknande rack-effektenhet och jag vill ha en "masterpedal" för att kunna kontrollera allting. Det finns tre stycken jag kikat på: Behringer FCB1010 Billig, men stor (68x22cm). Verkar också lite krånglig att programmera. Roland FC-300 55x24, vilket är jävligt nice. Får bra betyg. Dyr liten jävla rackare dock! Yamaha MFC10 Ful, halvdyr och stor. 😛 60x21 Har inte hittat några andra som även innehåller expressionspedal? Kompisen har haft båda (bland en massa andra modeller). Han säger såhär; Roland:en - alla dagar i veckan. Jag upplevde Behringen apsvår att programmera. Känns dessutom plastig (fast den inte är det) och fragil. Roland upplevde jag robust och stryktålig. Redigerat 22 januari 2014 av CHAE
Zakyath Postat 22 januari 2014 Postat 22 januari 2014 funderar på å lägga upp en tråd där man kan dela med sig av obskyr gammal rock... men är rädd för att det antingen bara blir jag som postar eller att folk envisas med att slänga upp massa gamla hits 😕
Neosus Postat 22 januari 2014 Postat 22 januari 2014 Funderar på att lägga upp en tråd där man kan sova! Gunatt!
Zakyath Postat 23 januari 2014 Postat 23 januari 2014 (redigerat) https://soundcloud.com/user7908154/blue-eye-crying-in-the-rain ljudmässigt låter det schysst 🙂 men jag tycker din sång låter svajigare än den brukar! vad står på? det är så konsistent så det låter som att du försöker uppnå någon speciell effekt med föga framgång... edit: nu använde jag nog konsistent med det engelska ordets betydelse.. men du förstår nog 😑 Redigerat 23 januari 2014 av Zakyath
SadamJR Postat 23 januari 2014 Postat 23 januari 2014 Memphis har ju ingen mustasch?! Väl?! 😮 Då hade det varit tysk bögporr.
SadamJR Postat 23 januari 2014 Postat 23 januari 2014 funderar på å lägga upp en tråd där man kan dela med sig av obskyr gammal rock... men är rädd för att det antingen bara blir jag som postar eller att folk envisas med att slänga upp massa gamla hits 😕 Helst med videos. Har du nåt exempel
Micke H Postat 23 januari 2014 Postat 23 januari 2014 Kompisen har haft båda (bland en massa andra modeller). Han säger såhär; Roland:en - alla dagar i veckan. Jag upplevde Behringen apsvår att programmera. Känns dessutom plastig (fast den inte är det) och fragil. Roland upplevde jag robust och stryktålig. Tack! Exakt samma sak som jag också har läst. Och ja, Behringer verkar knepig som fan att programmera, utifrån dom YouTube-videor jag läst. Kanske ska bita i det sura äpplet och köpa Roland-pedalen ändå.
Algotezza Postat 23 januari 2014 Postat 23 januari 2014 Här en låt jag satt ihop med nästan bara samples i mitt musikprogram. Tycker det är rätt kul och sitta och joxa med den slags. Mest som ett skönt tidsfördriv. I all anspråkslöshet. https://soundcloud.com/algotezza/if-this-wasnt-what-it-is-mp3
Algotezza Postat 23 januari 2014 Postat 23 januari 2014 (redigerat) Fått första koppen k-a-f-f-e. Det kommer flera! Redigerat 23 januari 2014 av Algotezza
Micke H Postat 23 januari 2014 Postat 23 januari 2014 Tänk om kaffe stavades med ett C istället. Då hade man kunnat skriva en låt med ackorden C-A-F-F-E. Fyfan vad sidan var bred då. Neosuuuuuuuuus?! 😠
Algotezza Postat 23 januari 2014 Postat 23 januari 2014 (redigerat) Tänk om kaffe stavades med ett C istället. Då hade man kunnat skriva en låt med ackorden C-A-F-F-E. Fyfan vad sidan var bred då. Neosuuuuuuuuus?! 😠 Så gjorde Bach med sitt namn en gång. Jag gjorde själv en låt för några år sedan på de bokstäver i mitt namn som motsvarar tonnamn och som jag kallade The Name. Den här https://soundcloud.com/algotezza/the-name Redigerat 23 januari 2014 av Algotezza
Recommended Posts