Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Förresten, vad hette ni på Lunarstorm? Har jag bråkat med er där? Miffosju hette jag. 😑

Fidden sitter kanske på en hel mirror av sajten och kan gräva lite? 😉
Link to comment
Dela på andra sajter

Fidden sitter kanske på en hel mirror av sajten och kan gräva lite? 😉

... and all i got was this lousy t-shirt.

eller nä, jag har en jacka som det står lunarcrew på också. Och mitt nick på bröstet. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

va ni de där skumma 20+arna som man undrade varför de skrev till tjejerna i tidiga tonåren? 😕

Lunarstorm var faktiskt uppdelat i olika åldersgrupper, så att man mest såg folk i sin egna ålder. Det var byggt så. Vi "gamlingar" var faktiskt en större del av lunarstorm än du anar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, hjälp jag dör xD

Man nätlurad på över 200 000 kronor

GÖTEBORG. En CIA-agent skulle hjälpa den 56-årige mannen i Göteborg att få fast nätbedragarna i Ghana som lurat av honom pengar - mot betalning. Men agenten var ingen agent. Mannen har nu polisanmält vad som ser ut att vara ett avancerat nätbedrägeri i flera led och som kostat honom över 200 000 kronor, skriver gp.se.

Steg ett var ett nätförhållande med en kvinna i Ghana som mannen aldrig träffat men ändå skickade pengar till. Steg två var när han fick nätkontakt med en kvinnlig CIA-agent som påstod att kvinnan i Ghana var en grupp bedragare. Hon kunde sätta dit dem - om han skickade henne pengar, vilket han gjorde.

Steg tre var när den första kvinnan hörde av sig och sade att agenten var en bedragare, och att 56-åringen skulle skicka pengar så att de kunde anlita en advokat åt honom.

Sammanlagt har han skickat 213 559 kronor till kvinnan i Ghana, agenten, och till ytterligare några personer som inte existerar.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...