slejnard Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 Åsyftar soffan i rummet som tillockande och mättnaden i magen näst intill perfekt.
k9 (oregistrerad) Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 typ som att sluta använda bnp? 😛 Haha! Jo det är en liten del av det hela. KPI FTW!!! 😆 😆 😆 😉 😆
Zakyath Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 Har du nån vodka kvar? nej, lite jäger däremot
k9 (oregistrerad) Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 Kör man mycket med det på lokalnivå? Det gör man faktiskt lite ändå. För när man räknar på BNP så räknar men även på vissa distrikts bruttoprodukt. ☺️ Tänkte fördjupa mig lite i det senare med. Men jsut nu så är det vårt lokala KPI som jag vill sätta mig in i.
k9 (oregistrerad) Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 Inser nu att det finn mycket intressant på lokal nivå med. Det här med lokal kultur t ex. Får kanske snacka lite med SMÄCK (för det är väl så de heter?) och ta lite inspiration och kunskap från dem.
k9 (oregistrerad) Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 nej, lite jäger däremot Jag äger inge Jäger, men är rik på vinäger, som man säger.
k9 (oregistrerad) Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 Hade några vänner som fundreade på att starta ett parti på 90-talet. Social humanistiska rättvisepartiet tror jag det var som de skulle de kalla sig. Får kanske be att läsa det arbete som de lagt ner på det partiet. 😛 Makaronekonomi! Se upp bara så att det inte blir en spagetti västern.. ☺️ 😊 😊 😏
k9 (oregistrerad) Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 Hmm... någon mer som tycker att alla smileys är bångstyriga just nu? 😆 😱 😱 😱 🤪 😳 😆
Zakyath Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 Inser nu att det finn mycket intressant på lokal nivå med. Det här med lokal kultur t ex. Får kanske snacka lite med SMÄCK (för det är väl så de heter?) och ta lite inspiration och kunskap från dem. eller att få dem att inte slösa pengar på dumheter
Den Gode Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 Se upp bara så att det inte blir en spagetti västern.. ☺️😊 Det är mitt område.
k9 (oregistrerad) Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 eller att få dem att inte slösa pengar på dumheter http://youtu.be/vdi-Lg9pwkY Jo den var lite intressant faktiskt. Men tyvärr så var det lita felaktigheter i den med. Men den är mer än sevärd ändå.
Den Gode Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 Jaqg fattar ändå inte. BNP på lokalnivå. Det hade vi inte på min tid.
Zakyath Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 Jo den var lite intressant faktiskt. Men tyvärr så var det lita felaktigheter i den med. Men den är mer än sevärd ändå. vilka då?
k9 (oregistrerad) Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 Jaqg fattar ändå inte. BNP på lokalnivå. Det hade vi inte på min tid. Det handlar ju bara om att man räknar på samma sätt som man gör när man räknar BNP för hela landet, men man räknar på t ex region-Skåne istället för att räkna just hela landet.
slejnard Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 Inser nu att det finn mycket intressant på lokal nivå med. Det här med lokal kultur t ex. Får kanske snacka lite med SMÄCK (för det är väl så de heter?) och ta lite inspiration och kunskap från dem. Menar du SMÄKK, våran musikförening? ☺️ Vi ska ha musikfest den 17/1! Sen en minifestival för solidaritet. 😑 Vi satsar mkt på lokala artister,.
k9 (oregistrerad) Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 vilka då? Oj nu mins jag inte exakt, men det var lite siffror här och där som inte var helt rätt. Varmbadet i Smedjebacken (min grann kommun faktiskt) var en sådan sak som jag reagerade lite på. Även om det var ett onödigt projekt så blir underhållet ganska lågt eftersom de använder spillvärme från industrin för att värma vattnet. Men samtidigt så kunde de ju använt denna spillvärme till något annat med. För att inte tala om att de kunde satsat pengarna för bygget på vettigare saker. Men de har ju slarvat med lite andra saker där med iofs. Flyktingmottagandet har de dock varit bra på. En av de orter som faktiskt gynnats av sina flyktingar i många lägen.
k9 (oregistrerad) Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 Ge mig ett k! Vad blir det?! SMÄ KKK? 😮 Men ju det var er jag menade. 🥰
k9 (oregistrerad) Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 Björn Skifs e rätt bra i fyran nu Ettan och tvåan vet jag vad det är. Trean kan jag gissa mig till. Men vart sitter fyran?? 😳 😳
Zakyath Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 (redigerat) Oj nu mins jag inte exakt, men det var lite siffror här och där som inte var helt rätt. Varmbadet i Smedjebacken (min grann kommun faktiskt) var en sådan sak som jag reagerade lite på. Även om det var ett onödigt projekt så blir underhållet ganska lågt eftersom de använder spillvärme från industrin för att värma vattnet. Men samtidigt så kunde de ju använt denna spillvärme till något annat med. För att inte tala om att de kunde satsat pengarna för bygget på vettigare saker. Men de har ju slarvat med lite andra saker där med iofs. Flyktingmottagandet har de dock varit bra på. En av de orter som faktiskt gynnats av sina flyktingar i många lägen. att varmbadet vid smedjebacken har något lägre underhållskostnader än vad som framställs tycker jag är av obefintlig betydelse i frågan. sjukt problematiskt att amatörer får hantera så mycket av andras pengar Redigerat 29 december 2014 av Zakyath
slejnard Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 SMÄ KKK? 😮 Men ju det var er jag menade. 🥰 SMÄKK- stimulans av musik inom Älvsby kommuns kulturliv ☺️ Ettan och tvåan vet jag vad det är. Trean kan jag gissa mig till. Men vart sitter fyran?? 😳 😳 Har 5-8 åxå! 😮
k9 (oregistrerad) Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 🥰 Fyra timmar till JVM sändningen börjar nu. 🥰 🥰 🥰 Kaffe och OLW får det bli till matchen. 🥰
slejnard Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 Om några dar Ska man gå ner i vikt e frågan! 😮
k9 (oregistrerad) Postat 29 december 2014 Postat 29 december 2014 att varmbadet vid smedjebacken har något lägre underhållskostnader än vad som framställs tycker jag är av obefintlig betydelse i frågan. sjukt problematiskt att amatörer får hantera så mycket av andras pengar Jo vist är det så. Men samtidigt så kostar de flesta satsningar en massa pengar i underhåll över åren. Det går ju inte bara att bygga man måste underhålla och reparera en massa med. Tror att de kunnat få stöd för badbygget med om de bara sålt in det lite snyggare. Det ligger en massa fotbollsplaner och hallar i närheten av badplatsen, så den kan komma att användas när det är fotbollsturneringar i Smedjebacken och Ludvika. Men de tappade många väljare på sin egenmäktighet i just den frågan. Sedan så var det många kommuner som lurades av den dåvarande regeringens tillväxts-prognoser med. Det gjorde att de satsade för mycket pengar i vissa fall, tyvärr. Om några dar Ska man gå ner i vikt e frågan! 😮 Jag såg till att gå ner i byxstorlek under detta år istället. 😉
Recommended Posts