Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Kör man mycket med det på lokalnivå?

Det gör man faktiskt lite ändå. För när man räknar på BNP så räknar men även på vissa distrikts bruttoprodukt. ☺️ Tänkte fördjupa mig lite i det senare med. Men jsut nu så är det vårt lokala KPI som jag vill sätta mig in i.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Inser nu att det finn mycket intressant på lokal nivå med. Det här med lokal kultur t ex. Får kanske snacka lite med SMÄCK (för det är väl så de heter?) och ta lite inspiration och kunskap från dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Hade några vänner som fundreade på att starta ett parti på 90-talet. Social humanistiska rättvisepartiet tror jag det var som de skulle de kalla sig. Får kanske be att läsa det arbete som de lagt ner på det partiet. 😛

Makaronekonomi!

Se upp bara så att det inte blir en spagetti västern.. ☺️ 😊

😊

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Inser nu att det finn mycket intressant på lokal nivå med. Det här med lokal kultur t ex. Får kanske snacka lite med SMÄCK (för det är väl så de heter?) och ta lite inspiration och kunskap från dem.

eller att få dem att inte slösa pengar på dumheter

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jaqg fattar ändå inte. BNP på lokalnivå. Det hade vi inte på min tid.

Det handlar ju bara om att man räknar på samma sätt som man gör när man räknar BNP för hela landet, men man räknar på t ex region-Skåne istället för att räkna just hela landet.
Link to comment
Dela på andra sajter

Inser nu att det finn mycket intressant på lokal nivå med. Det här med lokal kultur t ex. Får kanske snacka lite med SMÄCK (för det är väl så de heter?) och ta lite inspiration och kunskap från dem.

Menar du SMÄKK, våran musikförening? ☺️

Vi ska ha musikfest den 17/1!

Sen en minifestival för solidaritet. 😑

Vi satsar mkt på lokala artister,.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

vilka då?

Oj nu mins jag inte exakt, men det var lite siffror här och där som inte var helt rätt. Varmbadet i Smedjebacken (min grann kommun faktiskt) var en sådan sak som jag reagerade lite på. Även om det var ett onödigt projekt så blir underhållet ganska lågt eftersom de använder spillvärme från industrin för att värma vattnet. Men samtidigt så kunde de ju använt denna spillvärme till något annat med. För att inte tala om att de kunde satsat pengarna för bygget på vettigare saker. Men de har ju slarvat med lite andra saker där med iofs. Flyktingmottagandet har de dock varit bra på. En av de orter som faktiskt gynnats av sina flyktingar i många lägen.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Björn Skifs e rätt bra i fyran nu

Ettan och tvåan vet jag vad det är. Trean kan jag gissa mig till. Men vart sitter fyran?? 😳 😳
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj nu mins jag inte exakt, men det var lite siffror här och där som inte var helt rätt. Varmbadet i Smedjebacken (min grann kommun faktiskt) var en sådan sak som jag reagerade lite på. Även om det var ett onödigt projekt så blir underhållet ganska lågt eftersom de använder spillvärme från industrin för att värma vattnet. Men samtidigt så kunde de ju använt denna spillvärme till något annat med. För att inte tala om att de kunde satsat pengarna för bygget på vettigare saker. Men de har ju slarvat med lite andra saker där med iofs. Flyktingmottagandet har de dock varit bra på. En av de orter som faktiskt gynnats av sina flyktingar i många lägen.

att varmbadet vid smedjebacken har något lägre underhållskostnader än vad som framställs tycker jag är av obefintlig betydelse i frågan. sjukt problematiskt att amatörer får hantera så mycket av andras pengar

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

att varmbadet vid smedjebacken har något lägre underhållskostnader än vad som framställs tycker jag är av obefintlig betydelse i frågan. sjukt problematiskt att amatörer får hantera så mycket av andras pengar

Jo vist är det så. Men samtidigt så kostar de flesta satsningar en massa pengar i underhåll över åren. Det går ju inte bara att bygga man måste underhålla och reparera en massa med.

Tror att de kunnat få stöd för badbygget med om de bara sålt in det lite snyggare. Det ligger en massa fotbollsplaner och hallar i närheten av badplatsen, så den kan komma att användas när det är fotbollsturneringar i Smedjebacken och Ludvika. Men de tappade många väljare på sin egenmäktighet i just den frågan.

Sedan så var det många kommuner som lurades av den dåvarande regeringens tillväxts-prognoser med. Det gjorde att de satsade för mycket pengar i vissa fall, tyvärr.

Om några dar

Ska man gå ner i vikt e frågan! 😮

Jag såg till att gå ner i byxstorlek under detta år istället. 😉
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...