Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

And bye the way, jag känner dej.

Filosofisk fråga; När känner man någon?

Jag skulle vilja säga att nej, du känner inte mig, men du har en uppfattning om hur jag är som person utifrån ett antal inlägg, du vet hur jag ser ut och var jag bor. Inte mer än så, det räknas inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Filosofisk fråga; När känner man någon?

Jag skulle vilja säga att nej, du känner inte mig, men du har en uppfattning om hur jag är som person utifrån ett antal inlägg, du vet hur jag ser ut och var jag bor. Inte mer än så, det räknas inte.

Vill man verkligen känna någon på djupet? Kan bli väldigt klistrigt och känslogrymt... Skrapa bort ytan och du får en ny yta...

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant, får jag fråga varför du väljer det?

Av etiska skäl...Men jag predikar inte vegetarianism. Var och en ska fritt välja diet och livsstil... Tål inte moraliserande, kan inte själv moralisera...

Frihet är det bästa ting

och det börjar med att kunna tänka fritt...

Sen följer skapa och handla fritt...

Men helt fritt är det ju aldrig... Då bleve man obegriplig för andra...

Kommunikation är livets essens... Då vet man att man finns och att andra finns...

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Filosofisk fråga; När känner man någon?

Jag skulle vilja säga att nej, du känner inte mig, men du har en uppfattning om hur jag är som person utifrån ett antal inlägg, du vet hur jag ser ut och var jag bor. Inte mer än så, det räknas inte.

Märkligt, efter alla dessa år. Det verkar som du vill distansera dej. Kanske skulle skicka ett pm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt, efter alla dessa år. Det verkar som du vill distansera dej. Kanske skulle skicka ett pm.

Jag menar bara att min definition av att känna än människa går djupare än vad man kan åstadkomma på ett forum.

Sen kan man ha en hyfsat bra bild av en person förstås, men det är en annan sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...