Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Ska till biblioteket sen och se om jag hittar några böcker med tillräckligt stor stil.

Får skaffa ett förstorningsglas annars. 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Själv så ska jag iväg och handla julklappar som andra ska ge till andra. Jobbigt att var den enda som bor på stan ibland. 😉

Fel leis ju! 😠 :angry: 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Det är knepigt att läsa med ett öga hopknipt.

Hehe! Jo men jag menade ju ett sådant glas som är framtaget för att just läsa med. Ett om är långsmalt så att man kan använda bägge ögonen när man läser.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe! Jo men jag menade ju ett sådant glas som är framtaget för att just läsa med. Ett om är långsmalt så att man kan använda bägge ögonen när man läser.

Eller en förstorningslinjal , kanske?

Har aldrig hört talas om nåt av det där.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Har aldrig hört talas om nåt av det där.

Min farmor från USA hade en uppsjö med sådana prylar när hon flyttade hit. Annars så kan du ju använda ett stort förstoringsglas med. Tricket är att att hålla förstorningsglaset nära texten, istället för nära ögat. 😉
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Skitsmart. Det var ju det jag sa att jag skulle göra från början innan k9 la sig i.

Men var det verkligen en bok med versaler du menade att du skulle leta efter? 😏☺️😛
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tycker att du ska höra med länstinget om inte de kan trolla fram något som hjälper dig att läsa normalstora texter. Många bokhandlare har också olika hjälpmedel som man kan köpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jobbigt! HAr tydligen lite feber kvar fortfarande. Får se om jag kan fila jul imorgon då. Vill inte smitta vår äldsta med något eftersom hennes immunförsvar är så lågat att minsta förkylning är direkt livshotande för henne. 🙁 :( 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...