Overkill Postat 19 december 2014 Postat 19 december 2014 I vilket ämne? I statistik. Skaplig spännvidd på vad folk håller på med här. Undervisar du oxå? Jo då, det gör jag. Men det gjorde jag redan innan jag började eftersom jag var lärarassistent. Nu undervisar jag dock på masterkurser istället.
Zakyath Postat 19 december 2014 Postat 19 december 2014 Your browser does not support the HTML5 audio tag denna kallar jag aint got no tuner blues
slejnard Postat 19 december 2014 Postat 19 december 2014 Man fixar å donar den! Går däremot inte att spela i mobilen. Man ska ha dropbox.
slejnard Postat 19 december 2014 Postat 19 december 2014 Gammal musik tänker jag mig med 60-70-talssound ...kanske ännu äldre
Den Gode Postat 19 december 2014 Postat 19 december 2014 32 poäng i på spåret, och då missade jag austin.
Den Gode Postat 19 december 2014 Postat 19 december 2014 Gammal musik tänker jag mig med 60-70-talssound ...kanske ännu äldre Som genre för tävlingen alltså. Då kan man göra vad som helst?
drloop (oregistrerad) Postat 19 december 2014 Postat 19 december 2014 Fått en knäpp på FM syntes. Gotta luv dat sound.
k9 (oregistrerad) Postat 19 december 2014 Postat 19 december 2014 (redigerat) Som genre för tävlingen alltså. Då kan man göra vad som helst? Det var så jag tänkte. Kul om det blir en spridning över flera olika stilar. Grunge, old shcool hiphop, sunt pop, blues rock, svensk progg. osv osv. edit/ tavf el. Redigerat 19 december 2014 av k9
slejnard Postat 19 december 2014 Postat 19 december 2014 De e de! Sockerstinn på gifflar å julmust! Gott va?
k9 (oregistrerad) Postat 19 december 2014 Postat 19 december 2014 Själv gillar jag Yamaha syntarna och keyboardsen. Tycker att de låter renare och har mindre karaktär än många andra tillverkare i grund ljuden. Vilket ju är en fördel om man vill kunna ha ett neutralt ljud i bland. Det går ju att skita till det lite i efterhand sedan. Medans t ex Rolad har en typ av färgning som jag gillar med på sätt och vis. Lite som med Rolands Boss pedaler och effekter. De färgar ju oftast grundljudet en del de med. Men det är bara vad jag tycker och jag är ingen expert jag heller. Känner många som inte alls gillar Yamaha, men ibland så tror jag att de inte ens testat att spela på dem bar för att det står just Yamaha på dem. Så kanske de är lite billigare än andra märken om man köper beggat? Funderar dock om det är en synt eller en keyboard du faktiskt är ute efter. För en keyboar brukar oftast var mera som en workstation i de högre prisklasserna, medans syntar oftast bara har sin ljud som man kan spela upp. Även om de finare syntarna också har mera möljigheter att ratta ljuden såklart.
k9 (oregistrerad) Postat 19 december 2014 Postat 19 december 2014 Zak Jag hittade en enkel lösning på att få ett liknade ljud som det var på guran i din gitarr tråd. Men det känns lite som att jag spamat så mycket själv i den att jag inte vågar posta mer där just nu. 😉
k9 (oregistrerad) Postat 19 december 2014 Postat 19 december 2014 Såg nu att yYamaha kallar både sina syntar och keyboars för workstations nu mera. Så glöm allt jag sagt i denna fråga. Jag har in gen koll alls längre insåg jag just. 😛
k9 (oregistrerad) Postat 19 december 2014 Postat 19 december 2014 Och musikaffären ligger i Borlänge. Claes har tagit över k9:s ande! 😮 " 😉" Huh? 😮
Pico Postat 19 december 2014 Postat 19 december 2014 Förklara tack! 😐 Han använder ofta smilfinken " 😉". Det var nog bara det slejnard menade.
Recommended Posts