Jump to content
Annons

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)
Postat

Du pratar som om mänskligheten skulle lära av sina misstag. Polariseringen har bara börjat, ökade inhemska klyftor får alltid folk att söka syndabockar, och det kommer alltid att leda till att politiska partier utnyttjar det med en politik som hellre delar än förenar.

Jag tror och hoppas att vi är alldeles för nära inpå senaste gången det hände och fick blomma ut fullständigt, men jag blir ändå rädd när jag hör hur toppolitiker håller på, både innanför och utanför sveriges gränser.

Jag tror som sagt mer på ett kallt krig än ett storkrig. Förmodligen så kommer antalet terrorattacker öka inom Ryssland med. Frågan är om Ryssland ens kan dra i krig utan att förgöras av de interna stridigheterna som landet dras med.

Önsketänkandet vore ju att Ryssland nu helt enkelt kommer att bli tvunget att reformeras till ett mera demokratiskt och öppet samhälle dock. Kanske kommer det bli så med.

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Efter första världskriget var Tyskland ett pågående haveri under 15 år till Hitler fick/tog makten. Samtidigt gick Ryssland genom en våldsam förvandling, från ett av historiens mest repressiva system till ett som var ännu värre.

Det är ganska meningslöst att försöka spå framtiden med utgångspunkt från hur det var då.

Citerar dig bara för att jag kan. Så det så! 😑
k9 (oregistrerad)
Postat

Av historien lär vi oss; att vi oss inget lär av historien.

Det är ju vanligt att stora historiska misstag upprepas, men att det är andra nationer som upprepar andras misstag.

k9 (oregistrerad)
Postat

Men nu blir det för mycket politik här tycker jag... ska köpa en take away-kaffe och gå på hundpromenad nu. Höres! 🥰 :wub:

k9 (oregistrerad)
Postat

Ska ingenstans! Satt och väntade på folk bara!

Som ville ha skjuts alltså!

Såatte!

☺️

Så du var föraren som satt och väntade på att bussen skulle komma? 😳🤪 Var det en radiostyrd buss du körde? 😛
k9 (oregistrerad)
Postat

Ja, jag åt upp alla 3 ostarna som var i årets julklapp från jobbet. #disciplin

Jo ost-ätning är säkert också någon form av idrottsdisciplin någonstans. 😉
k9 (oregistrerad)
Postat

Hundarna var mera intresserad av att äta än att gå just nu, så jag fick vänta lite med kaffet. 🙂

Postat

Så du var föraren som satt och väntade på att bussen skulle komma? 😳🤪 Var det en radiostyrd buss du körde? 😛

Nä de va inte buss jag körde! Eller alltså de va min bil som jag satt i... när jag satt och väntade på bussen med folk i!

Som jag skjutsade sedan!

Ja alltså inte allihop... 😱😑

Postat

Ska ingenstans! Satt och väntade på folk bara!

Som ville ha skjuts alltså!

Såatte!

☺️

Okej! 😄

Får man inte 😑

Vi ska då fira jul i Lycksele på hotell Lappland 😑

k9 (oregistrerad)
Postat

Nä de va inte buss jag körde! Eller alltså de va min bil som jag satt i... när jag satt och väntade på bussen med folk i!

Som jag skjutsade sedan!

Ja alltså inte allihop... 😱😑

vA!!! Är din bil en busshållplats? 😳 :blink:
Postat

Är ni redo??

Jag ska bli pappa ☺️

Daafuq? Ja alltså inte "THE fuck" även om det kanske kommer gå till historien just så menneh... dafuq? xD

Grattis, eller jag vet inte... jag är bara femton. xD

Ost i julklapp från jobbet? Lyllos... eller vänta nu... 😏😄
Postat

Vi ska då fira jul i Lycksele på hotell Lappland 😑

Ska ni DEE?? Va trevligt!! ☺️

De va int längesen ja va i kåtan och åt mat. De va gott! 😑

k9 (oregistrerad)
Postat

Nääe alltså jag satt på busstationen... i min bil! 😳😱🤪😕😊☺️

Jaha de har alltså en jätte stor van. Då förstår jag. Trodde du blivit galen ett tag där. Men nu när jag förstår att din bil är så stor att du får plats med en busstation i den så blev allt mera logiskt. 😏
Postat

Daafuq? Ja alltså inte "THE fuck" även om det kanske kommer gå till historien just så menneh... dafuq? xD

Grattis, eller jag vet inte... jag är bara femton. xD

😄 Lustigt, tänkte på det citatet igår faktiskt. Det har ju hänt en del sen jag först började besöka den här tråden, om man säger så.

k9 (oregistrerad)
Postat

nu är pizzan äten, dags att åka å dricka öl.

Gott och gott! Ha det sköjj! 🥰

Själv ska jag bränna lite fett nu. Hehå! 😄

Postat

😄 Lustigt, tänkte på det citatet igår faktiskt. Det har ju hänt en del sen jag först började besöka den här tråden, om man säger så.

Förra gången du trodde det var nåt på gång var du livrädd som jag minns det.

Postat

Jaha de har alltså en jätte stor van. Då förstår jag. Trodde du blivit galen ett tag där. Men nu när jag förstår att din bil är så stor att du får plats med en busstation i den så blev allt mera logiskt. 😏

Exakt! ☺️

Vi är där 23-26! Kom dit å längsta med mig, tror de har fritt wi-fi på hotellet! ☺️ . Bjuder på kaffe gör jag å!

DE låter gött! 😄☺️

Gott och gott! Ha det sköjj! 🥰

Själv ska jag bränna lite fett nu. Hehå! 😄

Ska du steka bacon? 😳☺️

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.