k9 (oregistrerad) Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Du pratar som om mänskligheten skulle lära av sina misstag. Polariseringen har bara börjat, ökade inhemska klyftor får alltid folk att söka syndabockar, och det kommer alltid att leda till att politiska partier utnyttjar det med en politik som hellre delar än förenar. Jag tror och hoppas att vi är alldeles för nära inpå senaste gången det hände och fick blomma ut fullständigt, men jag blir ändå rädd när jag hör hur toppolitiker håller på, både innanför och utanför sveriges gränser. Jag tror som sagt mer på ett kallt krig än ett storkrig. Förmodligen så kommer antalet terrorattacker öka inom Ryssland med. Frågan är om Ryssland ens kan dra i krig utan att förgöras av de interna stridigheterna som landet dras med. Önsketänkandet vore ju att Ryssland nu helt enkelt kommer att bli tvunget att reformeras till ett mera demokratiskt och öppet samhälle dock. Kanske kommer det bli så med.
k9 (oregistrerad) Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Efter första världskriget var Tyskland ett pågående haveri under 15 år till Hitler fick/tog makten. Samtidigt gick Ryssland genom en våldsam förvandling, från ett av historiens mest repressiva system till ett som var ännu värre. Det är ganska meningslöst att försöka spå framtiden med utgångspunkt från hur det var då. Citerar dig bara för att jag kan. Så det så! 😑
Den Gode Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Citerar dig bara för att jag kan. Så det så! 😑 Det går bra. Det är kommentarerna jag vänder mig emot.
k9 (oregistrerad) Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Av historien lär vi oss; att vi oss inget lär av historien. Det är ju vanligt att stora historiska misstag upprepas, men att det är andra nationer som upprepar andras misstag.
Neosus Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Vart skaru neosus 😮 Ska ingenstans! Satt och väntade på folk bara! Som ville ha skjuts alltså! Såatte! ☺️
k9 (oregistrerad) Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Men nu blir det för mycket politik här tycker jag... ska köpa en take away-kaffe och gå på hundpromenad nu. Höres! 🥰 :wub:
k9 (oregistrerad) Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Ska ingenstans! Satt och väntade på folk bara! Som ville ha skjuts alltså! Såatte! ☺️ Så du var föraren som satt och väntade på att bussen skulle komma? 😳🤪 Var det en radiostyrd buss du körde? 😛
Fidden Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Ja, jag åt upp alla 3 ostarna som var i årets julklapp från jobbet. #disciplin
k9 (oregistrerad) Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Ja, jag åt upp alla 3 ostarna som var i årets julklapp från jobbet. #disciplin Jo ost-ätning är säkert också någon form av idrottsdisciplin någonstans. 😉
Den Gode Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Ja, jag åt upp alla 3 ostarna som var i årets julklapp från jobbet. #disciplin Julostar väger ju flera kg.
k9 (oregistrerad) Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Hundarna var mera intresserad av att äta än att gå just nu, så jag fick vänta lite med kaffet. 🙂
Neosus Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Så du var föraren som satt och väntade på att bussen skulle komma? 😳🤪 Var det en radiostyrd buss du körde? 😛 Nä de va inte buss jag körde! Eller alltså de va min bil som jag satt i... när jag satt och väntade på bussen med folk i! Som jag skjutsade sedan! Ja alltså inte allihop... 😱😑
slejnard Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Ska ingenstans! Satt och väntade på folk bara! Som ville ha skjuts alltså! Såatte! ☺️ Okej! 😄 Ja, jag åt upp alla 3 ostarna som var i årets julklapp från jobbet. #disciplin Får man inte 😑 Vi ska då fira jul i Lycksele på hotell Lappland 😑
k9 (oregistrerad) Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Nä de va inte buss jag körde! Eller alltså de va min bil som jag satt i... när jag satt och väntade på bussen med folk i! Som jag skjutsade sedan! Ja alltså inte allihop... 😱😑 vA!!! Är din bil en busshållplats? 😳 :blink:
Pico Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Är ni redo?? Jag ska bli pappa ☺️ Daafuq? Ja alltså inte "THE fuck" även om det kanske kommer gå till historien just så menneh... dafuq? xD Grattis, eller jag vet inte... jag är bara femton. xD Ja, jag åt upp alla 3 ostarna som var i årets julklapp från jobbet. #disciplin Ost i julklapp från jobbet? Lyllos... eller vänta nu... 😏😄
Neosus Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 vA!!! Är din bil en busshållplats? 😳 :blink: Nääe alltså jag satt på busstationen... i min bil! 😳😱🤪😕😊☺️
Neosus Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Vi ska då fira jul i Lycksele på hotell Lappland 😑 Ska ni DEE?? Va trevligt!! ☺️ De va int längesen ja va i kåtan och åt mat. De va gott! 😑
slejnard Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Ska ni DEE?? Va trevligt!! ☺️ De va int längesen ja va i kåtan och åt mat. De va gott! 😑 Vi är där 23-26! Kom dit å längsta med mig, tror de har fritt wi-fi på hotellet! ☺️ . Bjuder på kaffe gör jag å!
k9 (oregistrerad) Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Nääe alltså jag satt på busstationen... i min bil! 😳😱🤪😕😊☺️ Jaha de har alltså en jätte stor van. Då förstår jag. Trodde du blivit galen ett tag där. Men nu när jag förstår att din bil är så stor att du får plats med en busstation i den så blev allt mera logiskt. 😏
Overkill Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Daafuq? Ja alltså inte "THE fuck" även om det kanske kommer gå till historien just så menneh... dafuq? xD Grattis, eller jag vet inte... jag är bara femton. xD 😄 Lustigt, tänkte på det citatet igår faktiskt. Det har ju hänt en del sen jag först började besöka den här tråden, om man säger så.
k9 (oregistrerad) Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 nu är pizzan äten, dags att åka å dricka öl. Gott och gott! Ha det sköjj! 🥰 Själv ska jag bränna lite fett nu. Hehå! 😄
Den Gode Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 😄 Lustigt, tänkte på det citatet igår faktiskt. Det har ju hänt en del sen jag först började besöka den här tråden, om man säger så. Förra gången du trodde det var nåt på gång var du livrädd som jag minns det.
Neosus Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Jaha de har alltså en jätte stor van. Då förstår jag. Trodde du blivit galen ett tag där. Men nu när jag förstår att din bil är så stor att du får plats med en busstation i den så blev allt mera logiskt. 😏 Exakt! ☺️ Vi är där 23-26! Kom dit å längsta med mig, tror de har fritt wi-fi på hotellet! ☺️ . Bjuder på kaffe gör jag å! DE låter gött! 😄☺️ Gott och gott! Ha det sköjj! 🥰 Själv ska jag bränna lite fett nu. Hehå! 😄 Ska du steka bacon? 😳☺️
slejnard Postat 17 december 2014 Postat 17 december 2014 Kollar lite simpsonfilmen. Sett den några gånger. Bra!
Recommended Posts