Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Örona är en av få grejer som funkar felfritt på mig.

Problemet med min öron är att jag har för bra hörsel istället. Då jag fått överkänslig hörsel. Så jag kan urskilja frekvenser som andra ofta missar. Det är inte så bra som det låter, för jag får problem men en massa störande ljud som andra slipper.
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Luktsinnet däremot är inget vidare.

Det är det vi använder när vi tuggar i oss mat men kallar det för smak - för den - oftast - goda smaken är egentligen när näsan är påverkad inifrån när vi alltså tuggar maten. Utan luktsinne smakar därför maten inte så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan iofs se många fördelar med att inte ha så bra luktsinne också.

En av mina bästa vänner när jag pluggade saknade luktsinne helt. Jag väljer att tro att det var en slump att just hon tyckte att jag var en trevlig snubbe 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det vi använder när vi tuggar i oss mat men kallar det för smak - för den - oftast - goda smaken är egentligen när näsan är påverkad inifrån när vi alltså tuggar maten. Utan luktsinne smakar därför maten inte så mycket.

Då är det väl bara den yttre delen av näsan som är paj. Jag har förstört den med nässpray. Har du köpt den där lilla korgsamplern?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan iofs se många fördelar med att inte ha så bra luktsinne också.

En av mina bästa vänner när jag pluggade saknade luktsinne helt. Jag väljer att tro att det var en slump att just hon tyckte att jag var en trevlig snubbe 😆

Hade hon varit blind och döv oxå kanske hon hade varit något för mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Känner mig riktigt smart nu, för jag insåg att min lysande idé var ganska korkad. SÅ jag var smart nog att inte genomföra den.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Blev mest förvånad över att det ar en så riktad reklam som jag fick här nu. Nu frå jag bara reklam för en massa färdiga hus man kan köpa och bygga. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Blev mest förvånad över att det ar en så riktad reklam som jag fick här nu. Nu frå jag bara reklam för en massa färdiga hus man kan köpa och bygga. 😮

Nya kakor ger nya möjligheter att ge dig reklam som följer med över fler sajter...

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Du kommer att bli kvar där du bor till döddagar.

Kanske det kanske. Men n u har jag spekulanter på huset här iallafall.
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...