Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)

Fick bara höra halva låten k9, myspace och min iPad är inte riktigt kompisar... finstämt det jag lyckades höra.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag gillar den också. De första 40 sekunderna väntade jag mig att syntarna skulle börja pumpa och pulsera (EDM-skadad just nu) för padsen är feta.

Jag kan också reagera på gitarren vid 3:10, men det är nog mycket i.o.m. Soundcloud. Gitarren är mer högfrekvent än t ex sång och ridecymbal så den sticker lättare utanför "paketet". När det finns lite krisp i ljudet är det i farozonen för att Soundclouds kompression börjar wobbla med övre diskanten.

Nej, tyvärr är det så att det är mycket fissel i inspelningen, kan int skylla på soundcloud i detta fallet. Även om jag önskar att det var så. 🙂

EDM, mmm kanske en bra idé för remix.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Haha! Vi hade lite dispyter i bandet om jag ska vara ärlig. Jag ville ju skriva låtar, repa in dem, och sedan spela in dem. Medans de andra ville spela in något som sångaren/rapparen och producenten (samma person) kunde klippa och klistra till en färdig låt.

Myspace var aldrig något jag gillade. Men det var ju där alla postade sina låter förr.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag inte gjort någon jullåt sedan sista låten jag gjorde med mitt gamla band.

https://myspace.com/...352752-22153937

Är Christmas Carol rätt låt?

Det låter som att någon visslar i den. Eller är det ytterligare ett exotiskt instrument likt raspiga raspen i DrLoops låt?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Är Christmas Carol rätt låt?

Det låter som att någon visslar i den. Eller är det ytterligare ett exotiskt instrument likt raspiga raspen i DrLoops låt?

Det är mycket riktigt ett visslat solo i den. Alla instrumenten är inspelade på några minuter bara. Sedan så lades sången och visslingen när allt var klart. Jag var i min Woody Guthrie period då så jag vill ha enkla gitarrkomp på allt då. 🙂

Äskade de bjällerskallrorna som vi använde på den låten. Köpte dem på en leksaksaffär och de var lite olika stämda så man kunde få till riktigt roliga effekter om man använde sig av flera skallror samtidigt. dessutom så kostade de under tjugo kronor styck. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

@k9

Bjällrorna var riktigt juliga. 😄 Cool låt!

Nu lyssnar jag på Alva Noto's Univrs och känner mig riktigt cool själv.

En till grej: Är det värt att lägga ~30 lax på en ljudtekniker/producent utbildning?

Kan man inte på något sätt...lära sig själv? 😕

Redigerat av SnigelDynamit
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Vad är det för Strata Zack? Funderar lite på att sälja av en massa "bra att ha" saker och köpa något jag kommer att faktiskt använda istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Fick inget ljud på den, men den är säkert bra.

Jo det var nog säkert bra att du inte fick ljud i den. Det är ingen musik jag egentligen är särskilt stolt över, men det var kul att leka med grabbarna i det bandet då. Själv var jag ju hårdrockare men tyckte att det v ar ett litet roligt samarbete vi hade där.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

och min gitarrljudtråd är nu länkad av studio på fb 😮 de va d värsta

Jo det var en intressant tråd tycker jag. 😎

Det såg ju nästan ut som att jag visste vad jag pratade om i den tråden med. 😛

Till skillnad från min trummtråd. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det var nog säkert bra att du inte fick ljud i den. Det är ingen musik jag egentligen är särskilt stolt över, men det var kul att leka med grabbarna i det bandet då. Själv var jag ju hårdrockare men tyckte att det v ar ett litet roligt samarbete vi hade där.

Vilket av fotona är du?

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Morrn!

Tack för att ni uppmärksammade mig på den vassa ackguran. Jag lyckades med bedriften att slå av inserts på några kanaler innan exporten.

Fortfarande mycket rassel men nu inte hysteriskt. 🙂

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...