Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

.. Om jag kan sova. Jag och frugan fick för oss att börja titta på en ny serie på Netflix idag, i väntan på nästa säsong av Sherlock. Det blev Walking Dead.. Fast ärligt talat var den mest äcklig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

.. Om jag kan sova. Jag och frugan fick för oss att börja titta på en ny serie på Netflix idag, i väntan på nästa säsong av Sherlock. Det blev Walking Dead.. Fast ärligt talat var den mest äcklig.

Jag har alltid älskat Zombie filmer. tycker att Walking Dead är riktigt bra. Även om det kanske inte är den bästa serien jag sätt så ligger den högt på min lista. The Grudge filmerna är några jag däremot inte kan se en hel utan att pausa emellanåt och göra något annat. Vet inte varför men just de filmerna tycker jag är så sjukt obehagliga. Men jag tror att det ligger mycket i sättet som de använder ljudeffekterna och musiken för att skapa en viss atmosfär som gör att jag sitter på helspänn.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Kanske äter den! 😮

Oj vad mycket väder du kommer att släppa efter det. ☺️ *duckar för flygande ägg och tomater som publiken belönar mig med* 😊
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Men för i...

Hur låter det som låtidé, arrangemang, mix och överlag?

Gradera från 0(=dö) till 10(=BRA!).

Och ljug inte, IRL är jag ful som stryk, 105 år gammal a-sexuell hermafrodit.

http://forum.studio....h-you-ft-noemi/

Det går inte att göra mig ledsen och nedstämd heller, bara enlightened.

Shoot!

Edit: God natt??

Dagen har bara börjat, ju.

Blev en långpromenad istället för sova.

Lyssnade på låten och kommenterade. Hoppas det var till någon nytta för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Å kaffe måste teknikern ha! 😄

Jag är visserligen 105år och mycket skröplig men en kopp kan jag bjuda på. Ska du ha det på assiet, insugen genom en sockerbit?

Blev en långpromenad istället för sova.

Lyssnade på låten och kommenterade. Hoppas det var till någon nytta för dig.

Tusenmiljoner tack!! 🥰

Just nu hatar jag den där förbannade låten eftersom jag lyssnat för mycket på den men det går över om jag låter bli den ett tag. Den ska bli färdig. Eller färdigare.

Har du inte sovit alls?

Jag lyckades sova med hjälp av en pytteliten dos sömnmedicin så nu är jag visserligen vaken men helt borta...

Det här blåa ljuset från datorskärmen gör det inte direkt lättare att behålla en fungerande dygnsrytm. Det och frånvaron av solljus tror jag är de stora bovarna i mitt fall.

Varför kan inte du sova?

Redigerat av SnigelDynamit
Link to comment
Dela på andra sajter

Minns ni trumsamplingen som det var tal om för ett tag sen?

Så här blev ett av trumkiten.

...https://soundcloud.com/wernbergmusic/modern-demo/s-Q8bZ5(Kopiera länken, forumet vill inte ha privata länkar tydligen.)

Inspelat av moi och två klasskamrater. Sedan insamplat i exs 24:an i Logic och triggat via MIDI. 🙂

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Minns ni trumsamplingen som det var tal om för ett tag sen?

Så här blev ett av trumkiten.

...https://soundcloud.com/wernbergmusic/modern-demo/s-Q8bZ5(Kopiera länken, forumet vill inte ha privata länkar tydligen.)

Inspelat av moi och två klasskamrater. Sedan insamplat i exs 24:an i Logic och triggat via MIDI. 🙂

ni fick till och med med en koklocka, fantastiskt!

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Varför kan inte du sova?

Jag har en sömnstörning som spökar( 😏 ) och håller mig vaken ibland och iland så får den mig att sova extremt mycket. Läkarna vet inte varför jag har den, me de har konstaterat en massa olika orsaker som kan ligga bakom den. Och nu är jag så trött på läkarna att jag inte längre orkar försöka få klarhet i vad det är som orsakar den. Några läkare har sagt att jag haft den så lång och att de nu inte går att åtgärda längre då de tror att jag fått neurologiska skador som inte går att reparera längre. Ett tag så tappade jag känseln i min vänstra hand och har därför inte kunnat spela gitarr ordentligt på fyra.fem år nu. Men det visade sig vara en korta i ryggen som klämde mot en nerv. Har lyckats får den på plats igen och sover bättre nu med. Även om jag känner små stickningar i vänsterhanden så kan jag spela gitarr igen.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Minns ni trumsamplingen som det var tal om för ett tag sen?

Så här blev ett av trumkiten.

...https://soundcloud.com/wernbergmusic/modern-demo/s-Q8bZ5(Kopiera länken, forumet vill inte ha privata länkar tydligen.)

Inspelat av moi och två klasskamrater. Sedan insamplat i exs 24:an i Logic och triggat via MIDI. 🙂

Jag gillar't! 😎
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en sömnstörning som spökar( 😏 ) och håller mig vaken ibland och iland så får den mig att sova extremt mycket. Läkarna vet inte varför jag har den, me de har konstaterat en massa olika orsaker som kan ligga bakom den. Och nu är jag så trött på läkarna att jag inte längre orkar försöka få klarhet i vad det är som orsakar den. Några läkare har sagt att jag haft den så lång och att de nu inte går att åtgärda längre då de tror att jag fått neurologiska skador som inte går att reparera längre. Ett tag så tappade jag känseln i min vänstra hand och har därför inte kunnat spela gitarr ordentligt på fyra.fem år nu. Men det visade sig vara en korta i ryggen som klämde mot en nerv. Har lyckats får den på plats igen och sover bättre nu med. Även om jag känner små stickningar i vänsterhanden så kan jag spela gitarr igen.

Jag har en bekant som blev sparkad av en ko för ett tag sedan! Hon har en massa nervproblem som läkarna inte kan hitta! Ett helvete är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag har en bekant som blev sparkad av en ko för ett tag sedan! Hon har en massa nervproblem som läkarna inte kan hitta! Ett helvete är det.

Jobbigt!

De skulle operera min polyper för att jag inte andas rätt när jag sover, men de tog mina halsmandlar istället. Nu är det inge n läkare som tror på mig när jag säger att det gick så som det gick. Funderar på att kräva att de gör om och gör rätt.. Mn mina halsmandlar kan de ju få behålla, för dem vill jag inte ha tillbaks.

Link to comment
Dela på andra sajter

Medicin verkar inte vara en särskilt exakt vetenskap. De har ingen förklaring till vare sig mitt höga blodtryck - som inte gått ner fastän jag tränar regelbundet, min knölstruma eller mitt höga kolesterolvärde. "Ibland finns ingen förklaring", är deras förklaring. OK. Men den "förklaringen" skulle jag själv kunna komma på. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...