Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Varje morgon vid sjutiden sedan lång tid tillbaka gör en massa råkor och kajor en flyguppvisning där vi bor i Lund. Mysko.

De väntar nog på rätt vindar för att flyga utrikes nu. Själv har jag skator som började bygga bo i et träd ssom jag ska fälla till våren. Synd att jag lånat ut min kamera när jag har dem ca t cå meter ifrån mitt fönster på övervåningen.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Hur får man in Youtube direkt o inte som länk bara?

För mig så blir det automatiskt en spelbar video och inte en länk när jag länkar youtube hit.

Du är bara allmänt bra. ☺️

Det lönar sig inte.. jag har inga pengar att ge er... 😊
Link to comment
Dela på andra sajter

De väntar nog på rätt vindar för att flyga utrikes nu. Själv har jag skator som började bygga bo i et träd ssom jag ska fälla till våren. Synd att jag lånat ut min kamera när jag har dem ca t cå meter ifrån mitt fönster på övervåningen.

I Skåne stannar de flesta kråkfåglar hela vintern. Den är ju så i mild här nere.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje morgon vid sjutiden sedan lång tid tillbaka gör en massa råkor och kajor en flyguppvisning där vi bor i Lund. Mysko.

http://youtu.be/p_flR0ioasM

Nu funkade det! Min brorsa och hans son är Nattväktare i Lund, juni 2014.

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

jo många kråkfåglar gör ju det iofs. Så ni kanske har en massa norrlänningar på besök?

😛

Råkor har grövre röst, skånskt tungrots-R medan kråkor låter lite mildare. Kajor har fågelvärldens synthljud, låter lite elektriskt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

I Skåne stannar de flesta kråkfåglar hela vintern. Den är ju så i mild här nere.

Frågade en vän som jobbar som skogsvårdare på ett naturreservat här i Dalarna. Han gissade att det kan vara kajor som är på väg att flytta. Tydligen vanligt att kajorna ofta och gärna får andra kråkfåglar att flyga med i deras flockar. Och att dessa kajor väntar på väderomslaget och vindarna som gör det lättare för dem att flytta. Så jag antar att kajorna står för höstunderhållningen i kråkfåglarna årliga ritual.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

😳 Är det inte bättre att fokusera sig på hur man kör om man nu tycker att det går för fort? 😳 :blink: 😳😱 :ph34r: 😱😐

edit: Stav Wårs!

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...